Philip Morris Internațional (PMI) a obținut acordul Administrației pentru Alimente și Medicamente (FDA) din Statele Unite pentru comercializarea dispozitivului iQOS, care încălzește tutunul în loc să îl ardă, transmite CNBC.
Compania a depus două cereri la agenția de reglementare, una pentru comercializarea dispozitivului, iar o alta pentru promocarea acestuia ca fiind mai puțin dăunător decât țigările, arată news.ro.
Agenția nu a luat încă o decizie referitoare la cea de-a doua cerere.
”Cu toate că autorizarea unor noi produse pe bază de tutun nu înseamnă că acestea sunt sigure, procesul de evaluare asigură că vânzarea acestora corespunde protejării sănătății publice, ținând cont de riscurile și beneficiile pentru populație, în ansamblul lor”, a afirmat într-un comunicat directorul Centrului penttru Produse din Tutun al FDA, Mitch Zeller.
PMI va avea acum dreptul să vândă dispozitivele iQOS, Marlboro Heatsticks, Marlboro Smooth Menthol Heatsticks și Marlboro Fresh Menthol Heatsticks.
PMI își desfășoară activitățile în străinătate, astfel că produsele vor fi comercializate pe piața americană de către compania Altria, din Richmond, Virginia.
Chiar și în lipsa afirmației că produsul este mai puțin riscant decât țigările, decizia FDA marchează o victorie pentru Philip Morris și Altria, iQOS fiind o componentă majoră pentru viitorul ambelor companii, care încearcă să lase în urmă țigările.
Numărul fumătorilor din Statele Unite continuă să atingă minime record, obligând companiile de tutun să se diversifice pentru a se dezvolta în continuare.
Acțiunile PMI au crescut cu 1,8%, iar cele ale Altria cu 2%, în urma informației.
Sistemul de încălzire a tutunului al iQOS conține trei părți: un suport, un baton de tutun și un încărcător.
Dispozitivul în formă de stilou conține o placă din ceramică și aur care încălzește batoanele de tutun Philip Morris până la o temperatură de 350 de grade Celsius. Tutunul din țigări arde la temperaturi de cel puțin 600 de grade Celsius.
La analizarea cererii PMI, FDA a constatat că produsele iQOS ”conțin mai puține chimicale toxice decât fumul de țigară, iar multe dintre toxinele identificate sunt la un nivel mai scăzut”.
Agenția a mai constatat că iQOS degajă un nivel similar de nicotină cu al țigărilor tradiționale, sugerând probabilitatea ca utilizatorii IQOS să poate face tranziția în totalitate de la țigări la acest dispozitiv.
Datele mai sugerează că nefumătorii și copiii nu vor fi atrași de iQOS, potrivit FDA. Cu toate acestea, agenția restricționează puternic modul în care poate fi comercializat iQOS, în special online și pe rețelele de socializare.
Compania trebuie să informeze FDA în privința etichetelor, publicității, planurilor de marketing și a modului în care intenționează să restricționeze accesul tinerilor, să facă publicitate și promovări.
Altria va începe să vândă în curând iQOS în Atlanta, dar compania nu a precizat când. Compania intenționează să deschidă în curând un magazin iQOS și numeroase magazine mobile.
Heatsticks, batoanele de tutun Marlboro utilizate cu dispozitivul iQOS, vor fi disponibile în circa 500 de magazine, între care Circle K, Murphy USA, QuikTrip, RaceTrac, Speedway și alți retaileri, potrivit Altria.
Anul trecut, produsele cu risc redus au general vânzări de 4,1 miliarde de dolari, respectiv aproximativ 14% din veniturile totale ale PMI, de 29,63 de miliarde de dolari. Compania vrea ca până în 2025 să crească această pondere la 38%-42%.
De la lansarea iQOS în Nagoya, Japonia, și Milano, în 2014, Philip Morris a introdus produsul în peste 40 de piețe din toată lumea, iar în unele zone dezvoltarea a fost puternică. În Statele Unite, iQOS intră pe o piață unde țigările electronice cresc puternic, în special datorită companiei Juul. În decembrie 2018, Altria a investit 12,8 miliarde de dolari pentru a prelua o participație de 35% la Juul.
Centrul pentru Controlul și Prevenția Bolilor estimează că 34,3 milioane de adulți din SUA fumează în prezent țigări.
Philip Morris afirmă că iQOS va atrage fumătorii adulți pentru că oferă o experiență mai apropiată țigărilor tradiționale, dar una mai puțin dăunătoare.
Organizațiile anti-fumat nu sunt de acord, afirmând că produsele cu tutun încălzit sunt cea mai recentă invenție a marilor producători de tutun pentru a atrage oamenii cu produsele lor.