White Image, companie de e-mail marketing din România, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro, pe fondul cererii crescute pentru servicii de dezvoltare de baze de date, strategie și creație. Pentru 2023, în contextul în care brandurile obțin rezultate din ce în ce mai slabe din promovarea în social media, în special Facebook, fondatorii companiei estimează o mutare masivă a promovării pe canale ca e-mail și SMS, care va genera o creștere de 10% a business-ului White Image.
Anul trecut, cele mai multe solicitări în cadrul White Image au fost pentru servicii de e-mail marketing și SMS marketing, dezvoltarea bazelor de date pentru potențiali clienți, integrare de date și integrări cu site-urile companiilor pentru generarea automată a conținutului din e-mail-uri. Totodată, un interes crescut din partea companiilor a fost înregistrat pentru tehnologia AMP, care permite crearea de mail-uri interactive, ca de exemplu posibilitatea de a plasa comenzi, de a răspunde la chestionare sau de a lăsa recenzii direct din corpul mail-ului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele mai mari cereri pentru seriviciile White Image au venit din partea companiilor din automotive, banking, pharma, retail, ecommerce, IT&C, travel, dar și alte domenii. Per total, clienții White Image au înregistrat o creștere de 5%-10% a vânzărilor în 2022 prin promovarea prin email și SMS.
“2022 a fost anul personalizărilor în metodele de colectare a datelor potențialilor clienți, dar și de a creare a conținut mai prietenos si mai relevant în email-uri, pentru companiile care au apelat la serviciile White Image.
De exemplu, au fost implementate mai multe formulare de profilare progresivă, s-au folosit mai multe metode de captarea preferințelor de la actualii abonați, pentru a aduna date relevante care sunt folosite pentru o promovare cât mai precisă a produselor și a serviciilor, astfel încât să impulsionăm creșterea vânzărilor pentru branduri.
Totodată, anul trecut, a crescut si mai mult interesul pentru automatizări integrate cu date din sisteme de CRM sau chiar si de la alti parteneri comerciali și soluții care oferă interacțiune și o mai mare aproapiere între consumatori și branduri, fapt pentru care tehnologia AMP a fost una dintre cele mai cerute soluții, deși a fost lansată recent”, declară Grațiela Lupu, Managing Partner White Image.
Compania White Image își va menține trendul de creștere, astfel că în 2023 este estimată o creștere de 10% a veniturilor și de aproximativ același procent a numărului de clienți. În același timp, companiile vor dori din ce în ce mai mult să folosească soluții și tehnologii pentru a analiza în profunzime datele de marketing pentru a înțelege care sunt tendințele de consum și ce strategii de promovare să aplice.
CITEȘTE ȘI FOTO Aplicația de job matching nPloy - Tinder for Jobs - intră în România după ce a atras 2 milioane euro. „Cu economie în creștere rapidă și forță de muncă recunoscută internațional, România a fost de multă vreme o piață de interes pentru noi."Astfel, în 2023, White Image se așteaptă la o creștere a cererii pentru tehnologia AMP, care facilitează crearea de e-mail-uri de promovare interactivă cu utilizatorii și care face comunicarea mult mai prietenoasă, ceea ce va crea relații puternice între consumatori și branduri. Totodată, fondatorii White Image estimează o creștere constantă a serviciilor de e-mail și SMS marketing.
Trendul principal pe piața de marketing în 2023 este mutarea focusului brandurilor din social media pe canale de promovare directă, cum sunt e-mail-ul și SMS-ul. Prin urmare, serviciile de e-mail marketing vor cunoaște o creștere accentuată având în vedere rezultatele tot mai slabe din promovarea pe platformele social media.
“Observăm că tot mai multe companii sunt dezamăgite de eficiența redusă a promovării în social media, în special prin Facebook, ceea ce le determină să se orienteze către canale de promovare care pot aduce rezultate mai controlabile, cum este email marketing-ul, cu o rată de conversie chiar de peste 10% în unele cazuri.
Această regândire a strategiei de marketing va fi vizibilă în contexul în care, anul acesta, spre deosebire de 2022, bugetele de marketing nu vor crește, ba chiar în unele cazuri vor scădea și de necesitatea de a pregăti terenul pentru blocarea cookie-urilor third party de către Google anunțată pentru anul viitor.
De asemenea, orientarea către promovarea prin e-mail este motivată de un avantaj major pentru companii: interacțiunea puternică și apropierea de consumatori, ceea ce crește rata de fidelizare și implicit vânzările. Tendința principală în strategia de marketing este umanizarea interacțiunii între brand și consumatori în contrast cu robotizările de care se vorbește în ultima vreme”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.