Tabloidul Bild, cel mai citit cotidian din Germania, își va lansa propriul post de televiziune în cadrul unei ofensive comerciale ce a fost concepută pentru a îl ajuta să se impună în sectorul profitabil al conținuturilor video difuzate în direct, au anunțat reprezentanții proprietarului său, grupul Axel Springer, relatează AFP.
"Bild vrea să-și lanseze un propriul post TV", afirmă într-un comunicat acest grup media, care dorește să lanseze proiectul "înainte de alegerile legislative" din 26 septembrie, care vor desemna un succesor al Angelei Merkel la conducerea Germaniei, scrie Agerpres.
Noul post TV ar trebui să fie disponibil cu precădere prin cablu, satelit și pe internet.
Orientat în special pe fapt divers și știri șocante, Bild este cel mai citit cotidian din Germania, o țară cu o populație de 83 de milioane de locuitori.
Tabloidul Bild are un tiraj de aproape 1,7 milioane de numere pe zi, o cifră care a înregistrat însă o scădere puternică în ultimii ani.
Pentru a surmonta scăderea veniturilor și a numărului de cititori ai formatului print, grupul german a investit foarte mult în divizia online și în conținuturile multimedia.
Conținuturile video în direct reprezintă unul dintre principalele sale motoare de creștere: Bild propune deja un serviciu de "live stream" pe site-ul său, timp de mai multe ore pe zi.
Viitorul post TV ar trebui să propună conținuturi în direct "timp de șase ore pe zi", care vor fi completate cu "documentare, reportaje și alte formate".
Linia sa editorială va fi aceeași cu cea care a asigurat succesul formatului print: "politică, sport, celebrități și fapt divers", au precizat reprezentanții grupului Axel Springer.
CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)Lansarea noului post va depinde de acordul autorității cu rol de reglementare a audiovizualului din Germania, a precizat grupului media, care deține deja un post de știri non-stop, Welt.
Cotidianul Bild a făcut de curând obiectul unei polemici în Germania, după ce redactorul-șef al său, Julian Reichelt, a fost vizat de mai multe plângeri ale unor femei din organigrama companiei, care l-au acuzat de hărțuire morală și abuz de autoritate. Julian Reichelt neagă aceste acuzații.
După ce a fost suspendat la începutul lunii martie, el și-a reluat prerogativele două săptămâni mai târziu, dar lucrează de acum în tandem cu o altă jurnalistă din redacția tabloidului, Alexandra Wurzbach.