LVMH, cea mai mare companie de lux din lume, a raportat vânzări mai mari decât așteptările pentru întregul an 2024, un semn puternic al unei posibile redresări în sectorul produselor de înaltă calitate, transmite CNBC.
Proprietarul unor mărci renumite precum Louis Vuitton, Moët & Chandon și Hennessy a înregistrat venituri de 84,68 miliarde de euro (88,27 miliarde de dolari) pentru 2024, față de 84,38 miliarde de euro prognozate de analiștii LSEG, scrie News.ro.
Aceste rezultate echivalează cu o creștere organică de 1% comparativ cu anul anterior, conform declarațiilor companiei.
Vânzările au crescut și mai mult decât se aștepta în ultimul trimestru al anului, care s-a încheiat în decembrie, după o scădere înregistrată pentru prima dată de la pandemie în trimestrul anterior.
Creșterea a fost alimentată de consumatorii din Europa, Statele Unite și Japonia, în timp ce grupul a menționat o continuare a slăbiciunii în regiunea mai largă a Asiei.
”În 2024, în mijlocul unui mediu incert, LVMH a demonstrat o reziliență puternică. Această capacitate de a face față furtunilor în perioade extrem de turbulente — deja ilustrată de multe ori în istoria grupului nostru — este un alt testament al puterii și relevanței strategiei noastre”, a declarat Bernard Arnault, președintele și CEO-ul LVMH, într-un comunicat.
Rezultatele au fost impulsionate de o performanță deosebit de solidă în cadrul unității de retail selectiv, care include Sephora, precum și în segmentele de parfumuri și cosmetice. Totuși, segmentele critice ale companiei — moda și produsele din piele, precum și vinurile și băuturile spirtoase — au continuat să înregistreze rezultate mai slabe.
În cadrul unei prezentări ulterioare publicării rezultatelor, Arnault a menționat o scădere semnificativă a vânzărilor de coniac și băuturi spirtoase, dar a spus că se așteaptă la o recuperare în următorii doi ani, pe măsură ce o nouă echipă preia conducerea.
CITEȘTE ȘI GRAFICE Poșta Română anunță cel mai bun an al companiei din ultimii 35 ani. Câți angajați, inclusiv șoferi, au plecat: Vom tăia în continuare, sediul central va fi închiriatDe asemenea, Arnault a adăugat că, în ciuda incertitudinilor geopolitice și macroeconomice continue, perspectiva grupului pentru 2025 „începe bine”, conform unei traduceri.
LVMH este considerată un indicator principal pentru întreaga industrie de lux, care a întâmpinat presiuni semnificative în ultimii ani, pe fondul scăderii vânzărilor din China și a dificultăților economice globale.
Acțiunile companiilor produselor de lux au înregistrat o creștere la începutul acestei luni, când proprietarul Cartier, Richemont, a raportat cel mai mare nivel de vânzări trimestriale din istoria sa, pe fondul revenirii consumatorilor în magazine în perioada de cumpărături de sărbători. De asemenea, casa de modă britanică Burberry a raportat vânzări mai mici decât cele așteptate în al treilea trimestru fiscal, în contextul unei reforme strategice în curs.
Analistii Jefferies au menționat într-o notă de luni că rezultatele LVMH vor oferi ”un indicator mai bun al tendințelor generale din sectorul de lux”, având în vedere diversitatea mare a categoriilor în care compania este prezentă, inclusiv vinuri și băuturi spirtoase, modă și produse din piele, ceasuri și bijuterii, precum și cosmetice și parfumuri.
Acțiunile LVMH au crescut cu aproximativ 18% de la începutul anului, după o scădere de mai mult de 13% în 2024. La începutul acestei luni, grupul a depășit gigantul danez din domeniul farmaceutic Novo Nordisk, recăpătând titlul de cea mai valoroasă companie din Europa.