În prima săptămână de la lansarea modelului de vârf al Xiaomi, Mi 14, vânzările au depășit un milion de unități, un nou indiciu că declinul pieței chineze de smartphone-uri este aproape de final, susțin analiștii, transmite Reuters.
Cererea pe cea mai mare piață globală de telefoane mobile inteligente este de mult timp în scădere, pandemia și apoi încetinirea creșterii economice determinându-i pe consumatori să aștepte mai mult înainte de a cumpăra modele mai performante, scrie Agerpres.

"Vânzările din gama Mi 14 au depășit un milion de unități și încă sunt probleme de aprovizionare", a anunțat săptămâna acesta Lei Jun, directorul general al Xiaomi, cel mai mare producător chinez de smartphone-uri.
Modelul Mi 14 a fost lansat în China în 31 octombrie, folosește un procesor performant Snapdragon 8 Gen 3 de la Qualcomm și softul HyperOS al Xiaomi. Și vânzările gamei de telefoane Mate 60 de la Huawei au înregistrat creșteri pe piața chineză.
Succesul lansării "sporește semnele că declinul pieței chineze de smartphone-uri este aproape de final", a apreciat Will Wong, analist la IDC.

IDC se așteaptă ca piața chineză să înregistreze creșteri ale vânzărilor de smartphone-uri în trimestrul patru din 2023, după zece trimestre de declin consecutiv.
Gama Mi 14, cu prețuri între 3.999 și 6.499 yuani (550-890 dolari) reprezintă încercarea Xiaomi de a se extinde pe piața premium de telefoane mobile inteligente și de a concura cu Apple și Huawei.