Grupul Samsung Electronics mizează pe comenzile venite din Europa pentru a-și crește afacerile cu echipamentele de rețea, a declarat marți un director din conducerea concernului sud-coreean, în condițiile în care se înmulțesc rețelele 5G iar liderul global, grupul chinez Huawei Technologies, se concentrează pe piața sa internă, transmite Reuters.
Chiar dacă Samsung Electronics este cel mai mare producător mondial de cipuri de memorie și smartphone-uri, pe piața echipamentelor de rețea Samsung se situează abia pe locul cinci, după Huawei, Ericsson, Nokia și ZTE, cu o cotă de piață de 10-15% în primul trimestru al acestui an, potrivit firmei de cercetare Dell'Oro Group, scrie Agerpres.

Însă, după ce în luna septembrie a anului trecut, Samsung a obținut un contract de 6,6 miliarde de dolari de la operatorul american Verizon, urmat în luna martie a acestui an de un contract cu operatorul japonez NTT Docomo,"impresiile au început să se schimbe", spune vicepreședintele diviziei de rețele de la Samsung, Woojune Kim. Potrivit acestuia, în prezent Samsung efectuează teste cu echipamente 5G împreună cu o serie de operatori europeni de telecomunicații precum Deutsche Telekom în Cehia, cu Play Communications în Polonia precum și cu o altă mare firmă europeană, căruia nu i-a dezvăluit numele. Pe lângă Europa, Samsung vrea să se extindă și pe piețe precum India, Australia și Asia de Sud-Est, a adăugat Woojune Kim.

Afacerile cu echipamente de rețea reprezintă în prezent doar o mică parte din veniturile Samsung, gigant care în 2020 a raportat o cifră de afaceri globală de 212,50 miliarde de dolari. Cu toate acestea, Samsung susține că în ultimii doi ani numărul noilor săi clienți pentru echipamente și sisteme 5G a crescut, în medie, cu 35% pe an. Pe lângă extinderea listei țărilor care au lansat sau vor să lanseze rețele 5G, Samsung este de părere că și presiunile exercitate de SUA asupra aliaților, pentru a exclude echipamentele Huawei din rețelele lor 5G, creează oportunități pentru ceilalți producători să își extindă cota de piață.
Obiectivul Samsung este să devină unul din primii trei producători mondiali de echipamentele de rețea, a dezvăluit Woojune Kim, care nu a oferit și un interval de timp în care ar urma să fie atins acest obiectiv, citând perioada lungă de timp cu care se lucrează în industria telecomunicațiilor. "Am avut nevoie de aproape un deceniu pentru a semna un acord cu Verizon, începând de la primele contacte. Este nevoie de răbdare", a spus Woojune Kim.