Apple și Amazon sunt singurii producători de tablete care au reușit să crească anul trecut.
Tabletele, care trebuiau, în viziunea unora, să ia de mult locul PC-urilor, s-au vândut mai slab în 2019 decât în 2018. Ironic, piața PC-urilor a crescut anul trecut.
Un studiu IDC arată că au fost livrate 144.1 milioane tablete în 2019, cu 1,5% mai puțin decât în urmă cu un an.
Cu 49,9 milioane de unități livrate în tot anul trecut, Apple și-a mărit distanța în topul producătorilor de tablete și a crescut cu 15,2% față de 2018. Cota de piață a Apple în 2019 a ajuns la 34.6%, aproape de trei ori mai mare decât a companiei de pe locul 2.
CITEȘTE ȘI Apple închide toate magazinele și birourile din China continentalăLocul 2 este în continuare ocupat de Samsung, care a vândut 21.7 milioane unități în 2019. Cota de piață a coreenilor a ajuns la 15.1%, în scădere cu 7,2% față de anul anterior.
Huawei, locul 3, a livrat 14.1 milioane tablete și are o cotă de 9.8%, cu 3,5% mai puțin decât în 2018.
Amazon ocupă locul 4 și este, în afară de Apple, singura companie care și-a crescut vânzările de tablete. 13 milioane de unități a livrat Amazon în 2019, crescând cu 9.9% față de 2018.
Analiza IDC nu oferă explicații clare privind scăderea pieței, însă se poate da cu ușurință vina pe Google. Compania americană nu mai acordă importanță tabletelor: nici nu mai vrea să producă tablete, nici nu mai pare interesată să îmbunătățească suportul software pentru acestea.
Așa se face că, din top 5, au scăzut toți producătorii care se bazează pe Google și al lor Android pentru a vinde tablete.
Apple și Amazon, conform IDC, au vândut cel mai bine tabletele ieftine. Noul iPad de 10,2 inch a reprezentat 65% din toate tabletele vândute de Apple. Amazon, pe de altă parte, și-a crescut vânzările de tabletele Fire prin reducerile făcute de Black Friday.