Pentru prima oară, YouTube a făcut publică suma pe care o plătește anual către reprezentanții industriei muzicale.
Încă dinainte de Spotify, Apple Music și restul serviciilor de streaming, YouTube a fost o sursă primară și facilă de muzică pentru oameni. Aceasta a început în ultima vreme să fie monetizată din ce în ce mai eficient de compania deținută de Google.
Pentru prima oară, YouTube face publică suma de bani care revine industriei muzicale din conținutul pentru care deține drepturile de difuzare.
Astfel, în 2019, YouTube spune că a plătit industriei muzicale peste 3 miliarde de dolari. Suma include venituri obținute atât din reclame, cât și din abonamente.
YouTube nu intră în detalii să spună câți bani au fost generați de reclame și câți au venit din abonamente. Însă, ținând cont de evoluția celor două business-uri, este ușor de presupus că grosul veniturilor au venit din reclame.
Informația vine să facă și mai multă lumină în ceea ce privește veniturile YouTube, după ce compania a anunțat recent, tot în premieră, că a produs anul trecut, doar din reclame, 15,15 miliarde de dolari.
Conform Directorului Financiar al Alphabet, Ruth Porat, cea mai mare parte a veniturilor generate de YouTube din reclame ajunge la creatorii de conținut.