Google susține că face eforturi foarte mari și investește sume importante de bani pentru a limita răspândirea conținutului care încurajează ura.
După atacul din Noua Zeelandă, care a fost transmis live pe Facebook și s-a viralizat pe YouTube, o comisie parlamentară pentru securitate națională din Statele Unite le-a cerut șefilor Google, Facebook și Twitter să facă tot posibilul pentru elimina cât mai eficient conținutul violent.
În aprilie, același comitet a trimis o scrisoare prin care le cerea acelorași companii să spună ce buget au pentru combaterea propagandei teroriste și câți oameni lucrează în acest sens.
Facebook a ignorat cererea comisiei, iar Twitter a răspuns că evaluarea în dolari a acestor eforturi reprezintă o sarcină foarte complexă.
CITEȘTE ȘI FOTO Google va permite ștergerea automată a istoricului datelor personaleGoogle, pe de altă, a răspuns într-o scrisoare care a ajuns acum în presa americană, că doar în primele trei luni ale acestui an a verificat peste 1 milion de clipuri care au fost suspectate de terorism.
90.000 dintre acestea au încălcat politicile YouTube privitoare la propaganda teroristă și alte forme de propagare a urii.
În aceeași scrisoare, Google susține că a cheltuit sute de milioane de dolari anual și are peste 10.000 de angajați care verifică diversele tipuri de conținut care ar putea intra în această sferă.