Google anunță implementarea tehnologie AMP în Gmail, tehnologie cu ajutorul căreia email-urile vor putea împrumuta din complexitatea și interactivitatea paginilor web.
AMP (Accelerated Mobile Pages) pentru Gmail, lansat acum în stadiu beta pentru utilizatorii G Suite, va permite crearea și vizionarea unui format mai dinamic de e-mail în care vor putea fi incluse, printre altele, carusele de imagini, invitații interactive la evenimente și chiar formulare web.
Ideea de bază aici este ca utilizatorul să poată interacționa cu aceste elemente dinamice din email-uri, fără a părăsi clientul de mail și a deschide o pagină web în browser. În locul unui link care trimite către o pagină web, aceste elemente vor putea fi folosite direct în mesajele electronice.
Pentru început, suportul AMP este disponibil în cadrul Gmail pentru web, însă Google spune că acesta va ajunge și în cadrul aplicației mobile.
CITEȘTE ȘI Parlamentul European a votat în favoarea reformei drepturilor de autor, care schimbă regulile în online. YouTube, Facebook și Google, afectați de schimbăriBooking.com, Despegar, Doodle, Ecwid, Freshworks, Nexxt, OYO Rooms și Pinteres sunt primii parteneri Google care vor trimite deja email-uri dinamice în următoarele săptămâni.
Suportul AMP va fi integrat și în servicii terțe email, precum SparkPost, Litmus, Twilio Sendgrid, și Amazon SES. Clienții acestor servicii vor putea și ei în curând să creeze așa-zisele mesaje dinamice.
AMP nu va fi o exclusivitate pentru Gmail, facilitatea urmând să fie suportată și de alți clienți de mail, precum Outlook, Yahoo Mail și Mail.ru.
Noul format va permite, spre exemplu, ca un magazin online să vândă direct produse prin intermediul email-urilor, nu doar să livreze newsletter-e prin care să-și comunice ofertele.
Există deja critici ai acestui format, care spun vor exista numeroase probleme intimitate, deoarece AMP va putea fi folosit de advertiseri pentru urmărirea acțiunilor realizate de utilizatori prin intermediul email-urilor.