Reality Labs, unitatea de realitatea virtuală și augmentată de Meta, a dezvoltat până acum mai multe prototipuri de căști și ochelari, care, însă, nu vor fi lansate pe piață.
Mark Zuckerberg, împreună cu Michael Abrash, inginerul șef de la Reality Labs, au prezentat câteva dintre prototipurile de produse de VR și AR cu care compania experimentează.
24 de ochelari și căști de VR și AR (toate experimentale) pot fi văzute pe un perete în cadrul Reality Labs. Niciuna dintre aceste nu vor fi comercializate, ele fiind folosite doar pentru a experimenta și a fi găsite noi idei pentru viitoarele produse.
CITEȘTE ȘI WhatsApp lansează o serie de opțiuni pentru protejarea intimitățiiUnele dintre prototipurile dezvoltate de Meta sunt atât de mari și de grele, încât unui utilizator i-ar fi imposibil să le poarte mai mult de câteva minute sau să se miște liber fără ca acestea să cadă de pe cap.
Cele mai mari căști înglobează și cele mai avansate tehnologii, precum Butterscotch (unul dintre prototipuri), care oferă o rezoluție de 1832 x 1920 pixeli, de aproximativ 2,5 ori mai mare decât cea de la casca Quest 2.
O altă serie de prototipuri, numită Half Dome, experimentează cu schimbarea planurilor focale în funcție de obiectele sau distanța la care se uită utilizatorul. Această tehnologie folosește lentile din cristale lichide, însă, cum spune și Zuckerberg, încă este departe de a putea fi implementată într-un produs final.
Anul acesta, Meta este așteptată să lanseze o cască de realitate virtuală, cunoscută după numele de cod Cambria, care va include și unele funcții de realitate augmentată și va avea camere de mare rezoluție.
Mark Zuckerberg spune că Meta se va concentra pe două linii de căști de VR - una destinată utilizatorilor obișnuiți și una destinată profesioniștilor, care va îngloba cele mai puternice tehnologii și va fi mai scumpă.