Facebook va lansa în următoarele luni o nouă platformă de publishing, în Statele Unite, care va permite scriitorilor independenți și jurnaliștilor să ajungă la audiențe noi și să își valorifice financiar munca, prin intermediul newsletterelor pe email și al site-urilor individuale, transmite Reuters.
Tot mai mulți scriitori și jurnaliști recurg la sistemul newsletterelor pe email, preferând libertatea editorială, care le permite să se îndepărteze de modelul de afaceri bazat pe reclame, care se află într-un declin constant, scrie News.ro
Concurența se intensifică între firme precum Substack, Medium și Revue - cumpărată recent de Twitter - care permit creatorilor de conținut să încerce un mix de newslettere plătite și gratuite pentru a ajunge la cititorii potențiali.
Noua platformă a Facebook, care permite scriitorilor să obțină câștiguri financiare prin intermediul abonamentelor, va fi integrată cu Facebook Pages, a anunțat compania, adăugând că va permite scriitorilor să creeze grupuri pentru a comunica cu comunitatea lor de cititori.
Facebook s-a angajat să investească cel puțin 1 miliard de dolari în industria știrilor, în următorii trei ani, în urma conflictului cu guvernul australian legat de plata conținutului companiilor media.