Steve Thompson este unul din speakerii cu care vă puteți întâlni la WeLoveDigital Forum pe 28 și 29 martie. Steve va susține un workshop despre programmatic advertising din care cei interesați pot afla cele mai noi tendințe din domeniu și modul în care acționează industria din Marea Britanie.
Domnul Steve Thompson a fost suficient de amabil și ne-a răspuns la câteva întrebări, abordând unele din temele de interes pe care le va trata pe larg la prima ediție WeLoveDigital Forum.
În ce fel este superior sistemul programmatic celui de advertising clasic?
Sistemul programmatic, în comparație cum cel de vânzări directe, oferă avantajul cumpărării mai rapide și mai eficiente a reclamelor.
Pe piața reclamelor online, afișările pot fi vândute și cumpărate individual, după cum și când se produc. Acest lucru îi oferă vânzătorului mai mult control asupra inventarului și îi permite cumpărătorului să targeteze eficient și din mai multe surse publicul-țintă dorit.
Cumpărătorii pot folosi informațiile oferite de aplicație pentru a gestiona și optimiza campaniile în timp real. Per ansamblu, programmatic advertising, crează o piață în care se aplică regulile obișnuite ale cererii și ofertei.
Ce sisteme de programmatic advertising se folosesc în mod frecvent în Marea Britanie?
Conform datelor IAB, sistemele cele mai frecvent întâlnite în UK sunt programmatic direct cu inventar garantat în piață privată, urmat îndeaproape de programmatic indirect cu schimburi și licitații în timp real.
Reprezintă sistemul programmatic viitorul advertising-ului sau e doar o opțiune?
Este deja o parte a prezentului dar și în UK, de exemplu, se folosește încă mult vânzarea directă. Cumpărarea programatică a reclamelor este o evoluție firească a advertising-ului, iar folosirea software-ului se extinde în toate categoriile media, de la print și outdoor, la video și TV.
Cheia dezvoltării este folosirea frecventă a platformelor gestionare a datelor pentru verificarea audiențelor și cred că acest sistem va deveni din ce în ce mai folosit în întreg peisajul media, atât pentru reclame digitale, cât și în zona de video, TV și celelalte piețe.
Cât de eficient este advertising-ul programmatic în depistarea fraudelor?
Industria advertising-ului trebuie să ia foarte în serios problema fraudelor. În timp ce cumpărătorii de reclame vor aloca fonduri din ce în ce mai mari pentru achiziția prin sistem programmatic, va crește presiunea pentru verificarea inventarului și a afișărilor făcute.
Patronii de publicații, clienții, companiile care se ocupă cu tehnologii de advertising și restul organizațiilor din industrie trebuie să-și dea concursul pentru a stabili standarde și procedee clare pentru ca încrederea în vânzătorii de publicitate să nu aibă de suferit. IAB este în prima linie a acestui front, iar progresul pe care îl facem în Statele Unite, Marea Britanie și Europa este cheia viitorului acestei industrii.
Cum diferă job-ul lucrătorului în publicitate când lucrează cu un sistem de inteligență artificială pentru a vinde și cumpăra reclamă?
Acest nou sistem este mai practic și mai eficace. Se poate încă cumpăra reclamă și folosind vechii parametrii, dar modelul programmatic oferă posibilitatea targetării, personalizării și retargetării mult mai detaliate, indiferent dacă acest lucru se face în timp real sau nu. Aplicată corect, eficiența folosirii mai multor surse de informații pentru a cunoaște mai bine consumatorul ajută la o reclamă mult bună per ansamblu.
Ce părere aveți despre noua facilitate Facebook, Instant Articles? Cum este percepută în Marea Britanie? Va aduce mai mulți bani creatorilor de conținut sau doar îi va face și mai dependenți de Facebook?
Nu poți ignora Facebook, este un canal important pentru distribuirea conținutului, iar publisherii din Marea Britanie, ca și cei din Statele Unite și restul lumii, sunt conștienți de această dependență.
Numeroase publicații din Marea Britanie folosesc Instant Articles pentru a explora zona de mobile și pentru a experimenta modalități de creștere a engagement-ului atât pentru conținutul scurt, cât și pentru materialele ample. O parte din publicațiile britanice atrag cititori noi folosind Instant Articles, în speranța conversiei.
Cât de serioasă vi se pare problema aplicațiilor de tip adblock? Ce pot face publisherii și ce fac publisherii din Marea Britanie în acest sens?
Adpocalipsa este un subiect tratat pe larg în presă. IAB lucrează la o serie largă de măsuri pentru combaterea acestei probleme. Standardele LEAN reprezintă primul pas, iar IAB va continua să susțină un internet finanțat prin reclamă. În UK tocmai am prezentat o nouă cercetare care sugerează că atunci când utilizatorii sunt informații prin mesaje de forma în care este finanțat conținutul pe care-l accesează, aceștia își dezactivează aplicația adblock! Un număr important de publisheri din Marea Britanie folosesc aceste mesaje când este detectat un adblock.