Retailerul francez Carrefour, operatorul celui mai mare lanț de hipermarketuri din Europa și al doilea mare jucător de profil la nivel global, a continuat să crească pe piața românească în primul trimestru, raportând vânzări de 502 de milioane de euro (inclusiv TVA). România a avut, astfel, în termeni comparabili, cel mai solid ritm de creștere dintre piețe europene pe care compania este prezentă.
De asemenea, vânzările de pe piața locală s-au menținut peste cele din Polonia, țară în care grupul francez are o prezență de peste două ori mai mare.
Cifra de afaceri a companiei în România urcat, astfel, cu 3,3% în termeni comparabili, față de perioada echivalentă a anului trecut. Excluzând efectele variației cursului de schimb, avansul a fost de 5%.
CITEȘTE ȘI Boeing anunță costuri suplimentare inițiale de 1 miliard de dolari din cauza crizei 737 MAX și retrage estimările financiare pentru acest anRetailerul avea, la finele primelor trei luni din an, o rețea de 355 de unități pe piața locală, cu 5 mai puține decât la finalul anului 2018. Rețeaua locală a Carrefour include 35 hipermarketuri, 259 supermarketuri, 47 magazine de proximitate și 14 magazine cash&carry. De la finele anului trecut, grupul francez a închis 2 supermarketuri și 4 magazine de proximitate, însă a inaugurat un nou magazin cash&carry.
La nivel de grup, vânzările Carrefour au urcat cu 3% în primele 3 luni, la peste 20 miliarde de euro, în linie cu estimările analiștilor.
Anul trecut, Carrefour și-a ridicat afacerile din România cu 4% la peste 2,13 miliarde de euro.