Grupul britanic International Personal Finance (IPF), din care face parte și compania de împrumuturi la domiciliu Provident Financial România, a acordat anul trecut împrumuturi în valoare de peste 301 milioane de lire sterline (358 milioane euro) în România, Ungaria și Bulgaria, în creștere cu 17% comparativ cu 2015, cea mai mare creștere fiind în România, 27%, potrivit unui comunicat publicat joi.
Cele trei subsidiare aveau, la finalul anului trecut, un portofoliu cumulat de 629.000 de clienți activi. Mai mult de jumătate dintre aceștia sunt în România, unde creșterea numărului de clienți a fost de 4,4%, comparativ cu 2015, scrie News.ro.
”În același timp, veniturile generate de operațiunile grupului în cele trei țări au crescut, în 2016, cu 2,2%, la 177,4 milioane de lire sterline, în timp ce profitul brut consolidat a fost de 36,9 milioane de lire sterline”, se arată în comunicat.
În 2017, compania are în plan lansarea de servicii noi sau conexe precum împrumuturi online sau asigurări.
Potrivit reprezentanților companiei, Provident a devenit cel mai mare angajator britanic din România, cu peste 3.500 de angajați, după decizia de a angaja toți cei 2.900 de reprezentanți de vânzări.
În medie, un reprezentant de vânzări Provident gestionează un portofoliu de 115 clienți și a avut anul trecut un venit mediu net de circa 2.000 de lei, în creștere cu 65% față de 2015.
Provident este specializată pe împrumuturi negarantate cu valori cuprinse între 500 și 10.000 de lei, pe perioade cuprinse, în funcție de frecvența plăților, între 42 de săptămâni și 100 de săptămâni, respectiv între 12 și 18 luni.
În ceea ce privește profilul clienților, cele mai recente date arată că majoritatea românilor care aleg produsele și serviciile Provident sunt femei (53%), provin din mediul urban (63%) și au vârsta cuprinsă între 35 și 45 de ani (25,3%).
La nivelul grupului, IPF a înregistrat în 2016 o creștere a creditelor acordate cu 8%, față de 2015. Cel mai mare avans a fost înregistrată de divizia de împrumuturi online, cumpărată de grup în 2013, IPF Digital, cu o creștere de 41% a creditelor acordate și de 45% a numărului de clienți. Grupul IPF are 2,5 milioane de clienți în 11 țări din Europa, precum și în Mexic și Australia.