Începând de luni, acțiunile producătorului de articole din sticlă Stirom sunt retrase de la tranzacționare de la Bursa de Valori București, decizia de delistare fiind luată de portughezii de la BA Vidro, cei care au cumpărat societatea de la grupul elen YIOULA anul trecut și au trecut de o deținere de 90%.
Bursa de Valori București a primit la cota sa, în ultimele 5 trimestre, companii precum MedLife (M), Digi Communications (DIGI), AAGES Târgu Mureș (AAG) și Sphera Franchise Group (SFG) și chiar săptămâna trecută a primit pe sistemul său de tranzacționare AeRO producătorul de mobilă Elvila (ELV). Există, însă, și mișcări de sens contrar.
După Albalact (ALBZ), este rândul și al Stirom București (STIB) să părăsească ringul bursier. Compania este retrasă începând de luni de la tranzacționare după ce decizia de delistare a noilor proprietari portughezi a fost avizată de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
CITEȘTE ȘI AAGES Târgu Mureș a inginerului Molnar, în expansiune după un succes la bursă în doar 2 zile: a găsit clienți în Germania, Ungaria și Tunisia, producția este acoperită pe semestrul ICondițiile de delistare erau întrunite întrucât compania MGL Mediterranean Glass, prin care grupul lusitan BA Vidro controlează Stirom, a ajuns la o deținere de 93,76% la producătorul de articole de sticlă. Portughezii au cumpărat pachetul majoritar de acțiuni al Stirom de la foștii proprietari, holdingul grecesc YIOULA, iar ulterior, în perioada 23 mai – 5 iulie 2017, au derulat și o ofertă publică de retragere, achiziționând alte 2,89% din acțiuni din piață la un preț de 18,2039 lei/acțiune, într-o operațiune de piață în valoare de 8,40 milioane lei. La prețul ofertei, capitalizarea de piață a Stirom se ridica la aproimativ 293 milioane lei (62,94 milioane euro).
Cu noii proprietari portughezi, Stirom a avut o profitabilitate în creștere. Astfel, compania a avut în primele 9 luni ale anului trecut vânzări de bunuri de 205,86 milioane lei, în scădere cu 5,69% față de cele de 218,28 milioane lei din perioada similară din 2016. În pofida acestui declin al afacerilor, rezultatul net a crescut cu 58,14%, la 30,11 milioane lei, de la 19,04 milioane lei. După primul semestru din 2017, compania obținuse un câștig net de 20,80 milioane lei, cu 77,02% mai mare decât la S1 2016.