Societatea de servicii financiare Kiwi Finance a intermediat în 2015 un volum de credite de 410 milioane lei, cu 37% mai mare față de 2014, iar cifra sa de afaceri a urcat cu 47% comparativ cu anul anterior, la 9,3 milioane lei, a anunțat compania, liderul pieței brokerilor de credite din România.
Din totalul creditelor intermediate anul trecut, 57% au fost credite ipotecare standard, 30% credite de nevoi personale fără garanții, 10% credite pentru IMM-uri și 3% credite Prima Casă.
Cea mai mare creștere s-a înregistrat pe segmentul creditelor acordate IMM-urilor, cu un volum triplu față de 2014, urmată de o creștere cu 64% a creditelor de nevoi personale și 31% creștere a creditelor ipotecare standard.
"În 2015 am înregistrat un record al ultimilor șapte ani, din toate punctele de vedere: credite intermediate, număr de clienți, cifra de afaceri, extindere națională. Strategia de dezvoltare în 2015 a fost să capitalizăm pe punctele forte ale anului, adică stabilitate politică și monetară, creștere economică, micro inflație, macrolichiditate, ceea ce în plan financiar a condus la bani (credite) ieftini și o cerere solvabilă în creștere", a declarat Anca Bidian, CEO Kiwi Finance.
CITEȘTE ȘI Netflix va bloca accesul prin proxy-uri și VPN-uri. Dar nu e cazul să ne panicăm"Tendințele anului trecut se vor păstra și în 2016, dar vom fi atenți și la punctele slabe și/sau provocările posibile chiar dacă nu știm acum cât de probabile într-un an electoral, potențiale dezechilibre economice, schimbări legislație și/sau fiscalitate sau insecuritate regională", a adăugat Anca Bidian.
Principalele obiective ale anului 2016 sunt creșterea cu 30% a volumul de credite intermediate față de anul trecut și extinderea rețelei naționale.
Strategia Kiwi Finance pe acest an se concentrează, în continuare, pe dezvoltarea unor produse cât mai adecvate, pe segmente bine definite de piață, împreună cu băncile partenere strategice, și acomodarea nevoilor și așteptărilor clienților cu cerințele și ofertele băncilor pe trei direcții principale: cost, eligibilitate și birocrație.
"Cea mai mare creștere măsurată a cererii, anul trecut, s-a înregistrat pe segmentul creditelor de construcții și, de curând, am dezvoltat împreună cu o banca parteneră un produs care acomodează atât profilul clienților cât și specificul pieței de construcții retail din România", a subliniat Anca Bidian.
Compania de brokeraj de credite Kiwi Finance, înființată în anul 2003, a adus pentru prima dată în România serviciile de asistență și intermediere în obținerea creditelor bancare, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, în orice zonă convenabilă clientului, fără niciun cost suplimentar. Până în prezent, Kiwi Finance a intermediat credite în valoare de 810 milioane euro, fiind prezentă în 35 de orașe ale României.
Sursa: Agerpres