Morgan Stanley, una dintre cele mai mari bănci de investiții din lume, va lansat un chatbot dezvoltat în parteneriat cu OpenAI, creatorul chatGPT, care să discute și consilieze clienții, relatează Reuters.
Chatbotul bazat pe inteligența artificială va fi lansat luna aceasta, după ce a fost testat cu 1.000 de consultanți financiari, potrivit băncii de investiții.
Chatbotul va putea crea cu permisiunea clienților un sumar al discuției pe care a avut-o cu aceștia, redacta un e-mail ulterior în care le sugerează posibili pași de urmat, actualiza bazele de date ale băncilor, programa o nouă întâlnire și învăța cum să gestioneze finanțele în domenii precum taxele, fondurile private de pensii și moștenirile, scrie Hotnews.ro.
Bancherii în schimb vor putea folosi acest A.I. pentru a găsi rapid formularele și documentele de care au nevoie, în loc să le caute cu programele deja existente, mai puțin performante.
„Impactul (A.I.) va fi foarte semnificativ”, comparativ cu apariția internetului, afirmă Sal Cucchiara, directorul pentru programe informatice și gestionarea investițiilor, din cadrul Morgan Stanley.
Cucchiara, care a fost însărcinat de bancă să găsească companii care să implementeze acest program, s-a întâlnit în 2022 cu directorii de la OpenAI, înainte ca ChatGPT să devină un fenomen global.
Morgan Stanley spune că OpenAI are un avans considerabil față de concurență
„A devenit clar rapid că trebuie să încheiem un parteneriat cu ei, fiindcă ei erau cu mult înaintea tuturor”, afirmă Cucchiara.
Andy Saperstein, co-președintele Morgan Stanley și directorul diviziei de gestionare a averilor, a mers apoi în California pentru a pune la punct detaliile parteneriatului împreună cu Sam Altman, CEO-ul OpenAI, și membri ai echipei tehnice de la companie.
CITEȘTE ȘI Nou Director General la brokerul de asigurări Willis Tower WatsonDeși chatbotul Morgan Stanley le va putea oferi consilierilor financiari diferite sugestii și asistență tehnică, recomandările de investiții vor rămâne în sarcina bancherilor umani.
„Consilierul încă este cel mai important”, subliniază Cucchiara, adăugând că deocamdată angajații băncii văd chatbotul drept un instrument util și nu își simt locul de muncă amenințat de acesta.
Inițiativa privind A.I. a băncii de investiții face parte din strategia sa pentru divizia de gestionare a averilor, care a ajuns la un portofoliu cu o valoare record în al doilea trimestru al acestui an, după o creștere de 16% a veniturilor nete.