Românii au cumpărat în primele 3 luni ale anului produse OTC de 780 milioane de lei

Românii au cumpărat în primele 3 luni ale anului produse OTC de 780 milioane de lei
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 mai 2017

Segmentul de piață OTC din România, incluzând medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat în primele trei luni ale anului 2017 o creștere de 22% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la o valoare de 780,3 de milioane de lei, relevă datele unui studiu Cegedim.

„Stabilitatea acestui segment se datorează în principal faptului că produsele din categoria medicamentelor fără prescripție medicală, suplimentelor alimentare și dispozitivelor medicale pentru îngrijire personală au preț liber, acesta nefiind reglementat de Ministerul Sănătății, așa cum este cazul medicamentelor care se eliberează pe bază de prescripție medicală. De menționat este și faptul că tratamentul cu produse din categoriile enumerate nu pune presiune pe bugetul sistemului romȃnesc de sănătate. Atenția crescută pentru sănătate la nivelul populației, diversitatea de produse disponibile și eficiența sporită a acestora se reflectă în creșterea constantă a vânzărilor de produse din aceste categorii”, declară Răzvan Bosinceanu, Președintele RASCI ((Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale).

Urmărește-ne și pe Google News

Conform studiului, în perioada martie 2016-martie 2017, cea mai mare cotă de piață a fost înregistrată de categoria Lifestyle OTC , de 22,6%, în timp ce în primele trei luni ale anului 2017 medicamentele fără prescripție medicală din categoria răceală, gripă și alergii s-au poziționat în topul vânzărilor, cu o cotă de piață de 27,4%, ca urmare a sezonalității afecțiunilor vizate.

EXCLUSIV Ministrul Turismului vrea să înlocuiască frunza din brandul turistic al României cu o oaie. Turoperatorii critică și ironizează intenția CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Ministrul Turismului vrea să înlocuiască frunza din brandul turistic al României cu o oaie. Turoperatorii critică și ironizează intenția

RASCI (Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale), www.rasci.ro, reunește producători, importatori și distribuitori de medicamente fără prescripție medicală (OTC), suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală, activi pe piața din România: Bayer, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Pfizer, Prisum, Fildas, Secom, Terapia și UniComs. 

viewscnt
Afla mai multe despre
otc
medicamente