Vânzările grupului farmaceutic ungar Gedeon Richter în România au crescut cu aproape 24% în 2017, comparativ cu anul precedent, la 242,6 milioane de euro, divizia de distribuție și retail de medicamente (Pharmafarm și Gedeon Richter Farmacia) având, și de această dată, cea mai importantă contribuție.
La nivelul grupului, vânzările au crescut cu 15%, la 1,44 miliarde de euro. Piața din România a înregistrat a doua creștere a vânzărilor la nivelul grupului, după SUA, unde vânzările au avansat cu 47%.
Astfel, România a rămas una dintre piețele cheie ale grupului ungar, contribuind cu aproape 40% la vânzările acestuia în Uniunea Europeană, care au însumat circa 617 de milioane de euro.
CITEȘTE ȘI Avans de 20% pentru Medicover pe piața românească. România - a treia mare piață pentru compania suedezăActivitățile de distribuție și retail din România au generat circa 80% din veniturile grupului pe acest segment, respectiv 228 milioane euro (1,04 miliarde lei). Rezultatul este cu 27% mai mare în lei și cu 25% în euro, față de 2016.
Operațiunile de producție de medicamente au adus venituri de 32,5 milioane euro, în creștere cu 5,5%. În lei, vânzările au avansat cu 7,2%, la 149 milioane lei.
“În urma scăderii substanțiale a prețurilor, implementată de Guvern în ultimii ani, o serie de produse originale au fost retrase de pe piață, ceea ce a oferit, în schimb, oportunități de vânzare pentru anumite produse generice. Implementarea unei liste de prețuri revizuite a fost întârziată și este așteptată să intre în vigoare din luna aprilie 2018”, se arată în raportul companiei.
Gedeon Richter are, în România, operațiuni distribuție și retail, prin Pharmafarm și Gedeon Richter Farmacia. Totodată, Gedeon Richter derulează în România și activități de producție, prin fabrica de medicamente Gedeon Richter România din Târgu-Mureș.