ESX, startup care asigură o aplicație pentru centre sportive și săli de fitness lansată de antreprenorul român Andrei Trofin, a realizat în 2022 o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, înregistrând astfel o creștere de 400% față de anul precedent. În ultimele 18 luni, business-ul a crescut de 10 ori, mizând pe o soluție digitală cu un user experience, all-in-app, cu abonament cu acces nelimitat la aproximativ 500 de centre sportive și săli de fitness, care poate fi gestionat sau anulat printr-un click.
Rețeaua de parteneri s-a extins de la 200 la 450 de centre sportive, în 80 de orașe din țară. Și echipa acestui startup a crescut proporțional cu nevoile afacerii, numărând în prezent 30 de persoane, de trei ori mai multe decât în 2020.
„Suntem optimiști în ceea ce privește viitorul. Apetitul românilor pentru sport este în creștere, iar contextul fiscal recent va mișca și mai mult lucrurile înspre adoptarea unui stil de viață mai sănătos și mai activ - mă refer acum la faptul că angajatorii pot include, în beneficiile extra-salariale pe care le oferă, abonamentul la sală, el fiind scutit de taxe, în limita a 400 de euro pe an. De aici, preconizez și o triplare a pieței în următorii 2 ani, mai ales pentru că vom ajuta și noi la accelerarea acestei creșteri”, a declarat Andrei Trofin, CEO și fondator ESX.
Planuri optimiste pentru 2023: extinderea rețelei și creșterea numărului de parteneri
Planurile de viitor ale companiei includ dezvoltarea aplicației printr-un update care vizează și integrarea de AI și Machine Learning. De asemenea, rețeaua este în continuă expansiune, până la finalul anului 2023 obiectivul fiind de 600 de săli și centre sportive din 100 de localități, din România.
Cifra de afaceri estimată pentru anul în curs, pariind pe dublarea numărului de abonați, este de 10 milioane de euro, o creștere de 250% față de anul 2022.