Compania Municipală Energetica București SA, înființată anul trecut la inițiativa primarului general al Capitalei Gabriela Firea și controlată de municipalitate prin Consiliul General al Municipiului București (CGMB), a contractat la finalul lunii trecute un studiu de oportunitate privind proiectul construirii în București a unui număr de 40 de stații de încărcare a mașinilor electrice.
Studiul va fi realizat de firma de inginerie și consultanță în energetică Energy Design&Consulting SRL, va costa 50.000 de lei și ar putea fi finalizat în cursul acestei luni, potrivit anunțului de atribuire.
Contractul a fost atribuit prin cumpărare directă. Firma este controlată de mai mulți asociați persoane fizice, cele mai mari participații fiind deținute de austriacul Gerhard Lipkovich, acționar, administrator și manager la mai multe business-uri în domeniul energiei din România și Europa Centrală și de Est, și de Mihail Leonard Coteanu, fost șef al diviziei de dezvoltare a afacerilor din cadrul ISPE.
CITEȘTE ȘI Poșta Română are un nou director general, al cincilea din ultimele 12 luniPotrivit datelor termene.ro, Energy Design&Consulting SRL a obținut anul trecut contracte de achiziții publice sectoriale în valoare de circa 10,7 milioane lei, printre clienți numărându-se Transelectrica, Enel sau Electrica.
Studiul va trebui să estimeze evoluția parcului de mașini electrice din București în următorii 10 ani, precum și tendințele viitoare ale caracteristicilor tehnice ale acestor stații, în raport cu soluțiile existente. Consultanții vor mai trebui să propună zone potențiale de amplasare a stațiilor, să evalueze necesitățile de infrastructură pentru proiect, să propună echipamentele necesare pentru realizarea stațiilor de încărcare și să evalueze costurile de realizare și de operare a stațiilor.
Proiectul construirii a 40 de stații de încărcare a mașinilor electrice în Capitală figurează în bugetul de venituri și cheltuieli pe 2018 al Companiei Municipale Energetica București SA, cu o alocare de 1,56 milioane lei. Într-o primă variantă a proiectului de buget, alocarea pentru anul acesta era de 2,82 milioane lei.
CITEȘTE ȘI UniCredit: BNR va ridica miercuri dobânda la 2,5%. Până în iulie, aceasta va ajunge la 3%, după încă două majorăriLa finalul lunii iunie a anului trecut, CGMB a aprobat o hotărâre privind instalarea în București a 30 de module de stații de alimentare a autovehiculelor electrice. Hotărârea mai prevedea că că proprietarii sau administratorii de spații comerciale sau birouri care au mai mult de 100 de locuri de parcare vor fi obligați să instaleze și puncte de reîncărcare pentru autovehicule electrice, cei care nu respectă aceste prevederi putând fi sancționați cu amendă de la 3.000 la 5.000 de lei. Sumele provenite din aceste amenzi vor intra în bugetul Primăriei și vor fi folosite pentru proiecte de reducere a poluării aerului.
Inițiatorii proiectului afirmau că numărul mașinilor electrice înmatriculate în București a crescut considerabil, astfel că este necesară instalarea de puncte de reîncărcare.
"Programul Rabla Plus dedicat achiziției de mașini electrice nu a avut succes în 2016, acest lucru fiind cauzat de prețurile ridicate ale acestor mașini. În România un astfel de autovehicul costă cel puțin 30.000 de euro. Anul 2017 aduce o nouă modificare la nivelul achiziției unei mașini ecologice. Toți românii care vor dori să cumpere mașină nouă, vor beneficia de sprijin din partea statului. Programul Rabla este modificat, voucherul pentru o mașină electrică urmând a fi de 10.000 de euro”, se arăta în nota de fundamentare a hotărârii.
CITEȘTE ȘI STUDIU Executivi din companii media cred că Brexitul ar putea pune capăt „erei binge-watching”
Programul prevede acordarea unui ecotichet de 45.000 de lei (10.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare pentru achiziționarea unui autovehicul nou, pur electric. De asemenea, Guvernul oferă un ecobonus de 20.000 de lei (aproximativ 5.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din prețul de comercializare, pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/ km.
Programul Rabla Plus are un buget de 120 de milioane de lei, suficient pentru achiziționarea unui număr de 2.000 de mașini electrice. Anul trecut, prin programul Rabla Plus au fost achiziționate 467 de autovehicule noi, dintre care 370 pur electrice și 97 plug-in.