Prețurile petrolului au crescut cu 3% marți, la cele mai ridicate niveluri din această lună, din cauza altor atacuri asupra navelor din Marea Roșie, care au provocat temeri de întreruperi ale transportului maritim, și a speranțelor de reduceri ale ratelor dobânzilor, care ar putea stimula creșterea economică și cererea de combustibil, transmite Reuters.
Contractele futures pentru țițeiul Brent au crescut cu 2,41 dolari, sau cu 3,1%, la 81,48 dolari pe baril, scrie News.ro.
Prețul țițeiului U.S. West Texas Intermediate a crescut cu 2,36 dolari, sau cu 3,2%, la 75,92 dolari.
Creșterea prețurilor, în tranzacții reduse, unele piețe fiind închise de sărbători, s-a adăugat la câștigurile de săptămâna trecută, de aproximativ 3%, după ce atacurile rebelilor yemeniți Houthi asupra navelor au îngrijorat investitorii, în timp ce conflictul Israel-Hamas nu arată niciun semn de relaxare.
Există o mulțime de tensiuni geopolitice astăzi în ceea ce privește Orientul Mijlociu... și au dat o oarecare neliniște aici pentru securitatea tranzitului petrolului și a altor mărfuri”, a declarat John Kilduff, partener la Again Capital LLC.
Explozii în Marea Roșie, în largul coastei Yemenului, au fost raportate marți, după ce au fost observate aeronave fără pilot și rachete în două incidente separate, a declarat o autoritate maritimă britanică.
Un ministru israelian a sugerat marți că țara a ripostat în Irak, Yemen și Iran pentru atacurile efectuate împotriva sa, în timp ce războiul cu militanții palestinieni conduși de Hamas din Fâșia Gaza se extinde și în alte zone ale regiunii.
În ciuda preocupărilor legate de Orientul Mijlociu și redirecționarea navelor, aprovizionarea efectivă nu a fost încă afectată.
Maersk a anunțat duminică reluarea rutelor de transport prin Marea Roșie, atenuând într-o oarecare măsură îngrijorările.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Cel mai bogat ucrainean a produs în România primul KWh, ca "un cadou de Crăciun"Companiile de transport maritim încetaseră să trimită nave prin Marea Roșie și impuneau suprataxe pentru redirecționarea navelor.
Marea Roșie se conectează cu Canalul Suez, o rută majoră de transport maritim folosită pentru aproximativ 12% din comerțul global.
Compania germană Hapag-Lloyd va decide miercuri cum va proceda cu rutele sale prin Marea Roșie, după ce a suspendat transporturile acolo, a declarat marți un purtător de cuvânt.
Separat, agenția de supraveghere nucleară a ONU a declarat că Iranul a inversat o încetinire de luni de zile a ritmului cu care îmbogățește uraniul până la o puritate de până la 60%, aproape de calitatea necesară pentru producerea de arme.
Războiul Israelului împotriva Hamas din Gaza va dura probabil multe luni, a declarat marți șeful militar al țării, Herzi Halevi.
Petrolul a găsit, de asemenea, sprijin din așteptările că Fed va reduce ratele dobânzilor anul viitor.
Ratele mai mici ale dobânzilor reduc costurile împrumuturilor de consum, ceea ce poate stimula creșterea economică și cererea de petrol.
Indicele dolarului a scăzut marți, fiind aproape de un minim al ultimelor cinci luni, de 101,42, atins vineri.
Un dolar mai slab face ca petrolul, al cărui preț este stabilit în dolari, să fie mai puțin costisitor pentru investitorii care dețin alte valute, stimulând cererea.