O subsidiară a grupului francez Bouygues va construi panouri solare încorporabile în suprafața drumurilor, capabile să suporte greutatea unor camioane cu 18 roți, relatează Bloomberg.
După aproape cinci ani de cercetări și teste de laborator, compania construiește 100 de piste de testare exterioare și intenționează să comercializeze tehnologia la începutul anului 2018, scrie News.ro.
”Am dorit să găsim o a doua viață pentru drumuri. Fermele solare folosesc terenuri care altfel ar fi fost utilizate în agricultură, în timp ce drumurile sunt libere”, a declarat Philippe Harelle, director pentru tehnologie la divizia Wattway a companiei Colas, deținută de grupul Bouygues.
Panutile solare, al căror cost a scăzut foarte mult, sunt tot mai mult integrate în diverse materiale.
Luna trecută, Tesla Motors a surprins investitorii prin prezentarea unor țigle de acoperiș care sunt și panouri solare.
Wattway se alătură unor companii precum Scania, din Suedia, și Solar Roadways, din Statele Unite, care vor să integreze panourile în pavaje.
Pentru ca panourile să reziste la greutatea traficului, Wattway se folosește de mai multe tipuri de plastic, pentru a crea o protecție durabilă. Panoul solar de dedesubt este un model obișnuit, similar panourilor montate pe acoperișuri. Cablurile electrice sunt încastrate în drum, iar partea exterioară este prevăzută cu o suprafață anti-alunecare, din sticlă pisată.
O suprafață de testare de 1 kilometru este în construcție în satul francez Tourouvre din Normandia. Panourile solare cu o suprafață de 2.800 de metri pătrați vor genera maxim 280 de kilowați oră, suficient pentru a asigura electricitatea necesară iluminării publice într-un oraș cu 5.000 de locuitori, timp de un an, potrivit companiei.
Electricitatea generată de acest tronson de drum va intra direct în rețea.
O altă suprafață de testare este folosită pentru încărcarea vehiculelor electrice, iar o a treia va alimenta o mică fabrică care produce hidrogen.
Următoarele două tronsoane de testare vor fi în Calgary, Canada, și în statul american Georgia. Wattway intenționează totodată să construiască astfel de piste în Africa, Japonia și în Uniunea Europeană.
“Trebuie să efectuăm teste pentru toate tipurile de trafic și condiții climatice. Trebuie să vedem care sunt limitele. Credem că ar putea să nu suporte un plug de zăpadă”, a spus Harelle.
Posibila fragilitate a acestor panouri ar fi una dintre piedici, alături de costuri.
Un metru pătrat de panou solar pentru drumuri costă în prezent 2.000-2.500 de euro, incluzând monitorizarea, colectarea de date și instalarea.
Wattway intenționează să reducă prețul pentru a fi competitiv cu cele ale fermelor solare, până în 2020.