Colapsul financiar al companiei suedeze Northvolt dă o lovitură planului Europei de a-și înființa propria industrie a bateriilor pentru a alimenta mașinile electrice, stârnind o dezbatere despre dacă trebuie să facă mai mult pentru a atrage investiții, pe măsură ce startupurile încearcă să ajungă din urmă rivalii chinezi, transmite Reuters.
Northvolt, considerată până de curând marea speranță a Europei în producția de baterii pentru vehicule electrice, a solicitat protecție împotriva falimentului în Statele Unite prin Capitolul 11, după ce negocierile cu investitori și creditori precum Volkswagen și Goldman Sachs au eșuat, scrie News.ro.
Compania suedeză, fondată în 2016 și care a atras peste 10 miliarde de dolari în finanțare, are nevoie de fonduri suplimentare între 1 și 1,2 miliarde de dolari pentru a-și restructura operațiunile până în martie.
Această situație pune sub semnul întrebării ambițiile Europei de a dezvolta o industrie autohtonă de baterii pentru a reduce dependența de producătorii chinezi, care domină piața globală de baterii.
Problema este agravată de ritmul mai lent de creștere al cererii de vehicule electrice și de dificultățile tehnice pe care Northvolt le întâmpină în procesul de producție.
Unii experți, cum ar fi James Frith, de la Volta Energy Technologies, consideră că Europa ar trebui să își regândească strategiile de susținere a proiectelor naționale de baterii pentru a putea concura cu rivali din China.
CITEȘTE ȘI Inteligența artificială se transformă într-un coșmar energetic pentru IrlandaReprezentanții Băncii Europene de Investiții, unul dintre creditorii Northvolt, subliniază importanța strategică a unei industrii europene de baterii, dar precizează că trebuie să protejeze interesele financiare ale instituției.
Pe măsură ce întârzierea în producția de baterii și creșterea concurenței globale devin mai evidente, fondatorul și CEO-ul Northvolt, Peter Carlsson, avertizează că Europa ar putea regreta în viitor dacă renunță la visul de a concura cu producătorii chinezi în acest sector.