Cele 15 companii antreprenoriale de succes, finaliste ale ediției a VI-a a Programului Made in Romania organizat de Bursa de Valori București, au fost anunțate public și premiate în cadrul Galei Made in Romania.
Trei dintre companii au fost selectate de către public, iar celelalte 12 companii finaliste au fost alese de către juriu.
1 | Compania sprijina digitalizarea infrastructurii romanesti de energie prin proiecte complexe de automatizare. | |
2 | Agentie creativa structurata ca o retea de studiouri cu specializari diferite, ofera o paleta larga de solutii de dezvoltare a jocurilor video. | |
3 | Afacere de familie care, in cei 31 ani de activitate, a devenit brand international, exportand miere in peste 12 tari ale lumii. | |
4 | Domeniul de activitate este axat pe dezvoltarea de produse proprii si servicii aferente industriei de e-learning. | |
5 | Bookster aduce cartile aproape de oameni, inspirand peste 1.200 de companii sa se dezvolte prin lectura. | |
6 | Cu 12 ani de activitate, are propriul atelier de bijuterii personalizate pe care le comercializeaza online in Romania si international. | |
7 | Lider la categoriile de produse: “Brezel”, “Crackers”, “Sticks”, “Petit Beurre” si "Biscuiti cu Crema", se bucura de la infiintarea din 1994, de o prezenta permanenta pe piata. | |
8 | Companie antreprenoriala 100% romaneasca, produce anual peste 100 milioane de sacose personalizate din hartie, majoritatea fiind exportate in Germania, Austria, Franta, Olanda, dar si catre SUA. | |
9 | Infiintata din dragoste pentru oameni in 1992, in prezent este liderul pietei farmaciilor online | |
10 | Perseverenta, pasiunea si dedicarea sunt motoarele care definesc activitatea de peste 25 de ani a companiei din domeniul farmaceutic si medical. | |
11 | Grup de firme cu capital romanesc, care activeaza in domeniul agribusiness, aflat in plina expansiune, activitatea sa incepand in 1994. | |
12 | Kinderpedia este solutia digitala completa de management si comunicare pentru scoli si gradinite. | |
13 | Companie vertical integrata, care realizeaza de la designul si proiectarea produselor, productia in fabricile Mobexpert si pana la vanzarea de mobilier si decoratiuni in magazinele fizice si online. | |
14 | Compania activeaza in industria produselor de folosinta indelungata, fabricand tamplarie termoizolanta la cele mai inalte standarde. | |
15 | Povestea companiei incepe in 2014, avand obiectivul de a duce microplantele in toate restaurantele si in bucatariile celor ce vor sa manance sanatos. |
„Antreprenoriatul românesc continuă să evolueze de la an la an, la fel și inițiativa noastră Made în România dedicată fondatorilor de companii, care contribuie la dezvoltarea economiei naționale. Prin intermediul programului, continuăm să oferim o platforma testată și cu fiecare ediție îmbunătățită, prin care finaliștii și semifinaliștii Made în România pot găși soluțîi de promovare complete și pot accesa strategii care să îi ajute în a deveni jucători importanți în economia noastră. În esență, proiectul Made în România vizează conectarea capitalului cu ideile inedite ale antreprenorilor români, iar în fiecare an descoperim companii cu proiecte și reușite deosebite, în a căror traiectorie de creștere suntem bucuroși să contribuim. Felicitări celor 15 finaliste din această ediție! Așteptăm cu interes să descoperim împreună noi soluții prin care să își implementeze toate planurile de expansiune.” a declarat Radu Hanga, Președintele Bursei de Valori București.
„ Made în România este un concept în care credem și ne dorim să vedem tot mai multe companii mândre de acest statut. Prin acest program avem oportunitatea de a realiza o radiografie a mediului de afaceri românesc, iar rezultatele din fiecare ediție ne arată că tot mai mulți antreprenori își doresc să devină repere în industria pe care o reprezintă la nivel național și să promoveze România dincolo de granițele țării prin intermediul activitățîi lor. Vedem o deschidere din ce în ce mai mare a acestora de a accesa oportunități de dezvoltare, iar în acest sens organizăm și adaptăm sesiunile de workshop-uri care acoperă nevoi concrete ale companiilor și implementăm noi instrumente prin care să îi ajutăm în promovare, precum lansarea din acest an a podcastului Made în România, dedicat companiilor finaliste. Fiecare dintre cele 15 companii are o poveste extraordinară și ne bucurăm că putem oferi această platforma pentru a le face cât mai vizibile.”, a declarat Adrian Tănase, CEO Bursă de Valori București
Programul Made în România de identificare și premiere a companiilor românești cu potențial de creștere a fost împărțit în 3 mari etape și anume: de nominalizare a companiilor românești, de selectare a celor 50 de companii semifinaliste și de vot. În prima etapă, derulată în perioada 29 martie – 31 mai 2023, au fost înregistrate 386 de nominalizări valide prin intermediul platformei www.investingromania.com.
Dintre acestea, în perioada 1 – 30 iunie 2023, Comitetul de Nominalizare a selectat semifinalistele ediției de anul acesta pe baza unor criterii bine definite, precum cifra de afaceri, performanțele relevante din anii precedenți, lansarea de prototipuri sau perspectivele de inovare pe piețele de nișă. În cea de-a treia etapă desfășurată între 3 – 31 iulie a avut loc votul publicului, care a trimis direct în finală 3 din cele 15 companii finaliste ale programului Made în România. Etapă de Vot al Publicului a adunat un număr de 13.774 de voturi validate, cu peste 26% mai multe voturi față de ediția anterioară.
Cea mai votată companie a obținut 2.224 voturi valide, următoarea clasată a adunat 2.209 voturi, iar a treia companie 1.456 de voturi. Celelalte 12 companii au fost desemnate pe 3 august de către Juriul Made în România, format din experți în diverse domenii ale economiei.
Proiectul Made în România a fost lansat de Bursa de Valori București în 2017, pentru a identifica și promova companiile de top din România. Dezvoltarea platformei www.investingromania.com poziționează Bursă de Valori București că fiind principalul canal de finanțare pentru antreprenorii români. Totodată, platforma este dedicată investitorilor, consultanților și, în special, companiilor cu perspective de creștere, care doresc să atragă finanțare de la investitori sau care se află în procesul de pregătire a unui plasament privat pe Piață AeRO sau pe Piață Principala.