Werner Wolff, Tarom: Tarom revine pe profit în acest an, după 11 ani de pierderi

Werner Wolff, Tarom: Tarom revine pe profit în acest an, după 11 ani de pierderi
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 iul 2018

Werner Wolff, numit în noiembrie anul trecut la conducerea transportatorului aerian național Tarom, respectă o strategie de redresare a companiei și va iniția un proces amplu de reorganizare a societății. Acesta a declarat, într-un interviu pentru News.ro, că Tarom va ajunge pe profit în acest an, după 11 ani de pierderi, deși prețul în creștere al petrolului îngreunează planurile companiei. În plus, directorul general a început să taie din cheltuieli și renegociază toate contractele. De asemenea, salariile a jumătate din angajați cresc cu 10%.

El precizează că ieșirea din rezultatele negative reprezintă cea mai mare provocare a sa, însă subliniază că ”este mai greu este să te menții acolo sus”.

Urmărește-ne și pe Google News

Strategia de redresare la care se lucrează va fi trecută prin Consiliul de Administrație și apoi va fi aprobată în Guvern.

Consiliul Concurenței a avizat tranzacția prin care firma de rent-a-car Autonom Services preia BT Operational Leasing CITEȘTE ȘI Consiliul Concurenței a avizat tranzacția prin care firma de rent-a-car Autonom Services preia BT Operational Leasing

Costurile cu kerosen-ul reprezintă 22% din cheltuielile companiei, însă contractele care au ca obiect furnizarea de carburanți de aviație pentru Tarom vor fi renegociate.

”Chiar dacă acum prețul kerosen-ului este ridicat, noi ne menținem planurile de a aduce compania Tarom pe profit în acest an. Dacă anul trecut aveam un preț de 570 de dolari pe tona de kerosen, acum a urcat la 752 de dolari, ceea ce ne îngreunează planurile. Or, noi previzionasem o valoare de 700 de dolari/t, care a fost deja depășită”, a declarat Werner Wolff.

El afirmă că acesta este singurul preț oscilant pe care nu îl poate influența, însă subliniază că s-a tăiat masiv din cheltuieli.

”Tedința este clar una pozitivă, în sensul că suntem și acum pe minus, dar acest lucru se va redresa până la sfârșitul anului. Există lumină pentru Tarom. Am tăiat din cheltuieli și, în plus, aeronavele noi cumpărate vor avea un impact pozitiv în rezultatele financiare. De exemplu, cele două aeronave Boeing 737-800 Next Generation, recent achiziționate, au transportat deja aproape 15.000 de pasageri de la integrarea în flota Tarom”, a adăugat Werner Wolff.

Reprezentantul Tarom spune că s-a început operarea acestor noi avioane la numai două zile după ce au fost achiziționate. El estimează că noile aeronave vor produce 70 milioane dolari în următorii doi ani, din care se scad cheltuielile aferente.

”Am scăzut și cheltuielile cu transport ale angajaților, de la 713.000 euro în doi ani la 440.000 euro în doi ani. În plus, am renunțat la spațiile închiriate pentru personalul companiei și ne-am mutat într-o clădire deținutã de Tarom, lucru care ne aduce o economie de 1,3 milioane euro pe an”, a declarat Werner Wolff.

A fost totodată încheiat primul contract de asigurare medicală privată pentru tot personalul Tarom, ceea ce a adus o economie de 3,44 milioane euro față de contractul de asigurare anterior, care nu prevedea niciun fel de serviciu medical gratuit în regim privat pentru angajați și acoperea numai personalul navigant și tehnic navigant din companie.

Compania a redus și chetuielile cu telecomunicațiile PNRGOV. Informațiile cu privire la pasageri sunt transmise de la origine la destinație, iar taxarea de către furnizor se face la mesaj. Pe vechiul contract compania era taxată la caracter, dezvoltând astfel sume imense pentru Tarom. Această măsură a generat o economie de la 54.000 dolari/lună, respectiv 648.000 dolari/an (aproximativ 2,5 milioane lei) la 52.000 dolari/an.

A fost renegociat și contractul de comunicații cu SITA, iar economia propusă este de 2,7 milioane dolari în cinci ani (aproximativ 10,3 milioane lei/5 ani).

Tarom a obținut totodată venituri de 5,48 milioane dolari prin vânzarea celor două aeronave Airbus A310 care, prin reintroducerea în operarea comercială, ar fi generat cheltuieli de 26 milioane de dolari în doi ani.

Tarom a achiziționat recent două aparate Boeing 737-800 Next Generation, pentru care în primii doi ani nu plătește nimic. Perioada de plată este de șapte ani, din 2020 Tarom va plăti către Boeing suma lunară de 304.000 dolari, cu peste 70.000 de dolari mai puțin decât ultimul dry lease încheiat cu constructorul american.

Compania va continua totodată renegocierile pentru cele aproximativ 2.000 de contracte în vigoare, ”pentru diminuarea costurilor și achiziționarea unor produse și servicii la prețuri corecte de piață”.

”Vor fi reziliate mai multe contracte pentru neexecutarea culpabilă a obligațiilor contractuale de către cealaltă parte. De asemenea, vor fi denunțate anumite contracte încheiate în condiții dezavantajoase pentru companie”, a subliniat directorul general al Tarom.

Mai mult, salariile a 1.000 de angajați din cei 1.852 de salariați vor crește cu 10% din 1 august, dar nu și pentru management. 51% din personal are acum sub 3.000 lei brut, afirmă oficialul Tarom.

”Pentru șefi, nu vor crește salariile. În ultimii zece ani, la Tarom nu au mai crescut salariile angajaților. Mulți aveau sub pragul mediu calculat pe București, de 3.000 lei brut, ceea ce duce la niște inadvertențe, pentră că este o mare concurență în sector”, spune Wolff.

Tarom operează în prezent pe zborurile externe și interne cu o flotă compusă din 25 aeronave.

Numărul pasagerilor transportați de Tarom a crescut în primul trimestru din acest an cu 22%, comparativ cu T1 2017, În același timp, factorul de încărcare al aeronavelor a crescut cu circa 11%. Compania realizează un plus de venituri de 18% față de T1 2017.

Pentru acest an, compania a prevăzut o sumă de 440,24 milioane lei pentru investiții, din care peste 10% sunt fonduri destinate investițiilor pe sectorul IT. Creșterea totală la capitolul investiții este de 64,4%, față de bugetul companiei pentru anul 2017.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarom