VW Group, investiții de 3,5 miliarde pentru dezvoltarea unei platforme digitale, lansarea unui servicu de car-sharing și conectarea tuturor vehiculelor VW la internet

VW Group, investiții de 3,5 miliarde pentru dezvoltarea unei platforme digitale, lansarea unui servicu de car-sharing și conectarea tuturor vehiculelor VW la internet
scris 25 aug 2018

Volkswagen Group a anunțat investiții masive în zona digitală și de car-sharing, în valoare de 3,5 miliarde euro, pentru a intra într-o nouă eră a automobilelor, aceea a „vehiculelor superioare”.

Investiții de 3,5 miliarde de euro într-o platformă digitală care va deveni noul „ecosistem digital” al Volkswagen Group au fost anunțate de cel mai mare producător de autovehicule din lume, dar și într-un serviciu de car-sharing și un nou sistem de operare pentru autovehicule. Primul pas al acestui plan îndrăzneț începe chiar din 2019, în Berlin, când VW a anunțat că va lansa o flotă de 2.000 de vehicule, sub brandul We Share, pentru a concura astfel cu cele două servicii DriveNow și Car2Go, ale BMW și Daimler, reunite de altfel într-o singură companie.

Urmărește-ne și pe Google News

„Vom fi o companie de device-uri și de software”, a declarat șeful de strategie al mărcii VW, Michael Jost la prezentarea noului program. „Trebuie să reinventăm automobilul”, a mai spus acesta.

Potrivit schemei de dezvoltare a ecosistemului digital al VW, vor exista două direcții: platforma device, care va asigura conectivitatea tuturor vehiculelor și update-uri/upgrade-uri ale mașinilor permanente, iar de partea cealaltă platforma de servicii, prin „Volkwagen We”, brandul destinat accesării ecosistemului, inclusiv serviciile de car-sharing. Clienții noștri vor fi parte din ecosistemul denumit We”, a spus Jurgen Stackmann, șeful vânzărilor din cadrul Board-ului VW.

Serviciile din cadrul platformei We vor include plăți pentru parcare, livrări la mașină, analize de preț ale combustibilului, furnizarea de informații despre oferte diverse de la dealeri. Proiectul de servicii are ca target venituri de 1 miliarde de euro anual, în următorii 7 ani.

Atragerea de clienți noi în cadrul ecosistemului urmărește atingerea unui prag de circa 10 milioane de utilizatori, o valoare uriașă la care visează orice constructor de automobile.

Dacă în prezent o soluție ingenioasă denumită Volkswagen Connect, a permis conectarea a circa 1,5 milioane de mașini care nu aveau inițial acces la internet, printr-o intervenție în service, în 2020 Volkswagen intenționează să conecteze la internet toată flota de mașini VW. După cum reiese din documentul publicat de VW, în fiecare an, după 2020, peste 5 milioane de mașini VW vor deveni parte din Internet of Things.

În plus, grupul VW este concentrat în acest moment pe lansarea de vehicule electrice, care vor deveni parte din acest ecosistem. „Misiunea noastră este să devenim zero-emisii, cât de mult putem, iar aceste servicii ne vor ajuta să ajungem acolo”, a mai spus Stackmann.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
investie
platforma digitala
masini electrice
car-sharing