Grupul german Volkswagen a început montajul utilajelor de producție în viitoarea fabrică de baterii din Germania, Salzgitter, una dintre cele șase uzine de tip Gigafactory ce vor fi construite în Europa.
Volkswagen l-a invitat pe premierul landului Saxonia Inferioară, Stephan Weil, să facă „unboxing” la primele utilaje sosite la uzina din Salzgitter. După finalizarea cosntruției propriu-zise, în uzină începe montajul utilajelor care vor produce celul de baterii, destinate mașinilor electrice ale grupului. Fabrica face parte din lanțul de șase uzine planificate de companie să fie construite până în 2030, care vor intra în patrimoniul noii companii înființate de grup, PowerCo.
Mașina despachetată de premierul Weil are o dimensiune considerabilă, 10 metri lungime și 3 metri lățime și a fost prima dintr-un total de 2.500 de containere care vor livra echipamentele industriale.
„Pandemia ne-a învățat că trebuie să fim independenți de aprovizionarea din țări îndepărtate pe zonele de producție importante. Acest lucru se aplică în special bateriei, cea mai importantă componentă a vehiculelor electrice. Trebuie să ne asigurăm că Germania va continua să fie o locație pentru producția de celule de baterie în viitor, în ciuda costurilor ridicate ale energiei”, a declarat Stephan Weil, premierul landului Saxonia Inferioară. Landul este acționar al grupului VW și are reprezentanți în Consiliul de Adminsitrație.
Thomas Schmall, director de tehnologie al VW Group a amintit că în urmă cu un an terenul era viran. „Acum un an era încă un câmp deschis aici, acum instalăm deja primele utilaje high-tech. Aceasta arată viteza cu care ne punem planurile în practică. PowerCo este pe cale să devină un jucător global în domeniul bateriilor și poate deveni o nouă putere de viitor pentru Saxonia Inferioară și Germania.”
Fabrica de celule de baterii din Salzgitter are o suprafață totală de 200 de hectare și urmează să înceapă producția în 2025. Este una cele trei gigafabrici ale VW care se află deja în construcție, celelalte două fiind în Valencia și în Canada. În total, acestea vor livra 200 de GWh pe an, echivalentul bateriilor pentru 2 milioane de vehicule.
CITEȘTE ȘI Șeful Audi a fost demisPowerCO, divizia de baterii a VW Group are deja 1000 de angajați și va ajunge, până la finalul acestui an, la 1.500. „Construim o echipă absolut de top. La un an de la înființare, PowerCo a devenit un magnet pentru specialiștii experimentați în baterii, care sunt puțini și la mare căutare în întreaga lume.
Totodată, campania de calificare a angajaților grupului este în plină desfășurare. Acesta este un avantaj competitiv clar pentru noi, mai ales în perioadele de deficit de muncitori calificați”, a spus CEO-ul PowerCo, Frank Blome.