Vânzările Mercedes-Benz au scăzut puternic în trimestrul al doilea, împiedicate de problemele de aprovizionare și de blocajele cauzate de coronavirus în China, a anunțat luni producătorul german de automobile, transmite Reuters.
Producătorul auto a livrat 490.000 de mașini de pasageri din aprilie până în iunie, în scădere cu 16% față de aceeași perioadă a anului trecut, scrie News.ro.
Pentru prima jumătate a anului 2022, divizia sa de autoturisme a înregistrat o scădere cu 16% a vânzărilor, la un total de 998.000 de livrări.
Vânzările din trimestrul al doilea au scăzut cel mai mult în China, cea mai importantă piață unică, scăzând cu 25%, la 163.700 de vehicule, a spus producătorul auto.
Vânzările din regiunea Asia s-au redus cu 20%, în principal din cauza măsurilor de izolare, în timp ce vânzările în Europa au scăzut cu 10%, iar cele din America de Nord au înregistrat o scădere de 3% în trimestrul analizat.
Cu toate acestea, Mercedes-Benz își menține prognoza pentru 2022 privind o ușoară creștere a vânzărilor față de 2021, a declarat un purtător de cuvânt.
În pofida preocupărilor legate de accelerarea inflației, ”cererea din partea clienților rămâne ridicată”, a spus directorul de vânzări Britta Seeger.
Modelele de lux în special, precum Maybach și mașinile electrice din seria de modele EQ, sunt deosebit de populare, a spus Seeger într-un comunicat.
Divizia mai mică Mercedes-Benz Vans a rămas puțin sub nivelul de anul trecut, cu 100.000 de unități vândute la nivel mondial în trimestrul al doilea, potrivit producătorului auto.