Un director al Volkswagen a fost inculpat luni în Statele Unite pentru complot și fraudă în scandalul emisiilor automobilelor diesel, el fiind în stare de arest, iar producătorul auto german a fost acuzat că a ascuns autorităților de reglementare că a manipulat testele de poluare, relatează Reuters.
Oliver Schmidt, care a fost director general al biroului VW pentru mediu și inginerie din Michigan, nu a făcut nicio pledoarie la prima audiere de la tribunalul districtual din Miami, iar instanța a decis să rămână în custodie până la o audiere care va avea loc joi.
Schmidt, care a apărut în instanță în uniformă de deținut, a fost acuzat de fraudă și complot, pentru că nu a dezvăluit existența softurile ilegale care au fost instalate pe automobilele diesel al VW în perioada 2006-2015, pentru a manipula rezultatele testelor pentru emisii, scrie News.ro.
El a fost reținut sâmbătă în Florida, după ce a încercat să revină în Germania din vacanță, potrivit Departamentului de Justiție.
Avocatul lui Schmidt, David Massey, a spus că acesta a aflat despre investigație și a contactat FBI pentru a colabora. Schmidt s-a întâlnit ulterior cu agenți ai FBIK, la Londta, în 2016.
Arestarea și audiere au loc în timp ce VW pare să se îndrepte spre un acord de 3-4 miliarde de dolari cu Departamentul de Justiție și Agenția pentru Protecția Mediului din SUA, pentru închiderea investigațiilor civile și penale legate de emisiile poluante.
FBI mai reclamă faptul că Schmidt și alți angajați ai VW au informat conducerea de vârf a grupului despre existența softurilor de manipulare a emisiilor în iulie 2015, dar că aceștia au decis să nu informeze imediat autoritățile de reglementare din SUA.
Agenția acuză VW că a indus în mod voit în eroare autoritățișe despre manipularea testelor de poluare în SUA, dar nu a adus acuzații specifice.
Influențarea rezultatelor testelor de poluare a permis ca aproape 580.000 de vehicule diesel VW, comercializate din 2009, să emită până la de 40 de ori mai multe noxe decât normele legale.
VW a recunoscut oinstalarea sofrutilor legale pe automobilele diesel în septembrie 2015.
Duminică, directorul mărcii VW la nivel global, Herbert Diess, a declarat că nu există planuri de reluare a vânzărilor de automobile diesel în SUA.
VW a convenit deja să cheltuiască 17,5 miliarde de dolari în Statele Unite pentru a acoperi solicitările autorităților de reglementare, dealerilor și proprietarilor de vehicule.
O firmă britanică de avocatură a lansat luni o acțiune legală separată împoriva VW, solicitând despăgubirea fiecărui proprietar de automobile diesel cu mii de lire sterline.
În Marea Britanie, 1,2 milioane de automobile diesel VW sunt afectate de scandal, iar circa 10.000 paeticipă deja la această acțiune.