Sute de pasageri ai SpiceJet în India au rămas blocați în avioane, unii pentru câteva ore, deoarece operațiunile companiei aeriene low-cost au fost perturbate din cauza unei ''tentative'' de atac cibernetic, relatează AFP.
Un oficial al companiei aeriene a declarat pentru AFP că operațiunile de zbor au revenit la normal, fără a da mai multe detalii despre incident, scrie Agerpres.
''Unele sisteme SpiceJet au suferit o tentativă de atac cu ransomware noaptea trecută, care a afectat operațiunile noastre de zbor'', a indicat compania aeriană pe Twitter.
Compania a adăugat că ''în mare măsură situația este sub control și rectificată'', dar că întârzierile în curs au dus la anularea unor zboruri către aeroporturi care au restricții de circulație pe timp de noapte.
Mulți pasageri supărați, dintre care unii au așteptat până la cinci ore în avion, au reclamat lipsa de comunicare din partea companiei aeriene.
Atacurile cibernetice tip ransomware permit hackerilor să preia controlul asupra unui sistem prin criptarea tuturor datelor acestuia până când victima plătește o răscumpărare.
Aceste atacuri au devenit din ce în ce mai frecvente odată cu creșterea exponențială a comerțului, a schimburilor și activităților online.
Anul trecut, Statele Unite au oferit o recompensă de 10 milioane de dolari pentru a ajuta la depistarea liderilor grupării ''DarkSide'', pe care Washingtonul i-a considerat răspunzători pentru un atac care a afectat una dintre cele mai importante conducte de petrol din țară.