Toyota intră în zona negativă cu vânzările, în 2022, cu doar o lună înainte de finalul anului fiscal, din cauza crizei de semiconductori. Cifrele anunțate de constructorul japonez arată scăderi importante în Japonia, deși pe piețele internaționale a înregistrat creșteri.
Toyota se pregătește să încheie anul fiscal cu pierderi, cel puțin la nivelul vânzărilor, care după două luni din acest an sunt mai mici cu 1,6%, după cum arată datele publicate pentru luna februarie. În a doua lună a anului, marca Toyota a raportat o scădere de 1,5%, iar întreg grupul a raportat 1,6% declin, cu un total de 774.860 unități. În Japonia, vânzările grupului au totalizat în februarie 154.500 de unități, cu un declin de 22,1%, în timp ce pe piețele internaționale compania a raportat o creștere de 5,2 procente, cu un volum de 620.360 de unități, din care 599.625 au fost cele ale Toyota (inclusiv Lexus).
După două luni, grupul Toyota are un volum al vânzărilor de 1,6 milioane de unități, cu 1,4% mai mici decât în urmă cu un an. Toyota și Lexus au 1,45 milioane de autoturisme vândute, cu 1,6% mai puține decât în 2020. Scăderea a fost generată de situația de pe piața din Japonia, unde cele 313.296 unități vândute au fost mai puține cu 17,5% față de cele de acum un an, în timp ce în restul piețelor au înregistrat o creștere de 5,5%, cu 1,29 milioane de unități vândute.
Situația producției este destul de apropiată, cu 1,6 milioane de untiți asamblate (-1,4%), dar cu o distribuție diferită: 589.401 unități produse în Japonia și puțin peste 1 milion de unități produse în restul țărilor.