Toyota Motor și-a menținut pentru al cincilea an consecutiv titlul de cel mai bine vândut producător auto mondial, deși a raportat în 2024 un declin al vânzărilor pe plan global, transmit Reuters și Kyodo.
Compania niponă a vândut anul trecut 10,82 milioane de vehicule, în timp ce ocupantul locului doi, grupul german Volkswagen AG, raportase scăderea livrărilor cu 2,3%, la 9,03 milioane unități, pe fondul măsurilor de reducere a costurilor și a efectelor războiului prețurilor din China, cea mai mare piață auto din lume, arată Agerpres.

Grupul Toyota a înregistrat un declin de 3,7% al vânzărilor la nivel global în 2024, inclusiv cele produse de subsidiarele Hino Motors și Daihatsu. Și livrările mărcii Toyota au scăzut anul trecut cu 1,4%, la 10,16 milioane de vehicule.
Pe regiuni, vânzările grupului Toyota în America de Nord au crescut cu 4,3% în 2024, la 2,73 milioane de vehicule, în Europa s-a înregistrat un avans de 3,6%, la 1,17 milioane de unități, pe fondul succesului modelelor RAV4 și C-HR. În China livrările au scăzut cu 6,9%, la 1,78 milioane de vehicule.
Vânzările de mașini hibride au urcat anul trecut cu 21,1%, la 4,14 milioane de vehicule, pe fondul cererii ridicate din America de Nord și Europa, în timp ce livrările de vehicule electrice au crescut cu 34,5%, la 139.892 unități.

În 2019 s-a înregistrat precedentul nivel record al vânzărilor grupului Toyota: 10,74 milioane de vehicule.
Producția pe plan global a scăzut anul trecut cu 7,8%, la 10,62 milioane de vehicule.
În 2024, grupul Toyota a fost afectat de o serie de scandaluri legate de testele de certificare și siguranță la firmele grupului, inclusiv la Daihatsu, dar și la firma mamă
Profit.ro a relatat anterior că Toyota a înregistrat un nou record de vânzări în Europa în 2024, într-un an în care condițiile din piață au fost destul de instabile, mai mulți competitori având vânzările afectate. Întârzierea în procesul de tranziție la propulsia electrică a reprezentat din nou un avantaj pentru japonezi, pe piața europeană, vânzările de hibride fiind principalul motor de creștere.
Toyota Motor Europe a vândut 1,2 milioane de vehicule în 2024, un volum fără precedent în istoria mărcii în regiune, la finalul unui an în care creșterea a fost de 4% față de anul precedent.

Compania japoneză a depășit pragul de un milion de vehicule vândute în Europa în 2022, apoi a crescut la 1,1 milioane un an mai târziu, iar acum merge mai departe cu un procent uriaș, de 74% din totalul vânzărilor, reprezentat de vehiculele cu propulsie hibridă sau electrică.
Cea mai mare parte din aceste vânzări este dată de marca Toyota, care a vândut 1,12 milioane de vehicule, restul fiind mașini premium ale brandului Lexus. Cu aceste cifre, Toyota reușește să rămână a doua cea mai vândută marcă de autoturisme din Europa, fiind depășită doar de VW.

Compania subliniază în mesajul transmis faptul că strategia câștigătoare, bazată pe abordarea reducerilor de emisii pe mai multe căi, este singura explicație a succesului.
Vânzările Toyota de mașini electrice au cunoscut o creștere accelerată, chiar dacă marca are deocamdată pe piață un singur model și se pregătește să-l lanseze pe al doilea. Cu 24.998 de unități vândute (bZ4X și Mirai), Toyota are un procent infim, doar 2%, din totalul vânzărilor, reprezentat de mașinile cu propulsie cu baterii, însă ponderea mașinilor hibrid a compensat acest dezechilibru.
În total, au fost livrate 902.902 vehicule hibride, PHEV, BEV și FCEV, în creștere cu 10% față de anul anterior.

Cele mai vândute modele hibride ale Toyota, în 2024, în Europa, au fost Yaris Cross Hybrid (199.778), Yaris Hybrid (160.128), Corolla Hybrid (135.118), C-HR Hybrid (115.525), RAV4 hibrid/hibrid cu plug-in (91.094).
Și pentru Lexus anul 2024 a adus un nou record de vânzări, cu 88.184 vehicule, în creștere cu 20%, dar volumul este nesemnificativ în raport cu Toyota și cu principalii săi concurenți din regiune.

De asemenea, divizia de vehicule comerciale, Toyota Professional Proace, a avut de asemenea vânzări record, cu 94.283 de vehicule, în creștere cu +20% față de anul anterior.
„Suntem foarte mulțumiți de performanța noastră de vânzări din 2024, care reflectă susținerea clienților pentru abordarea noastră pe mai multe căi a vehiculelor electrificate. Creșterea noastră este rezultatul oferirii clienților a posibilității de a alege tehnologii combinate cu o marcă puternică, puterea produsului și sprijin excelent din partea partenerilor noștri de retail”, spune Matt Harrison, CCO al Toyota Motor Europe.