Toyota vrea să accelereze investițiile și dezvoltarea de tehnologie pentru mașini electrice și inteligente în China, a doua cea mai mare piață a grupului, prin producția de vehicule special create pentru clienții locali, urmând astfel modelul VW.
Bătălia pentru clienții chinezi de automobile electrice capătă noi dimensiuni, odată cu deciziile marilor constructori de automobile. După ce Volkswagen Group a anunțat investiții noi și planuri ambițioase pentru a dezvolta mașini „în China, pentru China”, rivalii de la Toyota au făcut și ei o mutare importantă.
„Toyota Motor Corporation va lucra pentru a-și consolida dezvoltarea locală a tehnologiei de inteligență și electrificare pentru a oferi vehicule electrificate care sunt competitive și plăcute clienților pe piața chineză, unde vehiculele electrificate devin din ce în ce mai populare” explică japonezii, care au făcut primul pas în redenumirea centrului de cercetare și dezvoltare din China. Acesta se numea „Toyota Motor Engineering & Manufacturing (China) Co., Ltd.” și va deveni Centrul de cercetare și dezvoltare pentru electromobilitate inteligentă al TOYOTA (China) Co., Ltd. (IEM by TOYOTA)”. Odată cu schimbarea de nume, centrul va prelua ingineri din trei unități de R&D din China, care se vor concentra pe proiectele de dezvoltare pe segmentul electric.
Ulterior, compania se va axa pe „dezvoltarea consolidată” de automobile electrificate (atât BEV, cât și hibride și fuel-cell), pentru a-și atinge țintele de decarbonizare. Toyota mai subliniază și faptul că centrul IEM din China își va dezvolta grupurile motorpropulsoare electrice împreună cu partenerii de la Denso și Aisin.
Activitățile de cercetare vor acoperi și zona de interacțiune cu utilizatorul, habitaclul, prin dezvoltarea de sisteme de condus inteligente, utilizarea AI și dezvoltarea de mașini cu conducere fără șofer.
Toyota vrea să-și reducă totodată costurile de producție pe cele trei direcții, furnizori locali, designul componentelor și ingineria de producție.
„Piața chineză crește într-un ritm fără precedent. În același timp, Toyota va acționa împreună ca grup pentru a reforma modul în care lucrăm și gândim pentru a supraviețui în China. Prin promovarea dezvoltării locale cu IEM by TOYOTA, în esență, vom încerca să dezvoltăm și să furnizăm produse competitive care pot satisface clienții chinezi într-un ritm rapid. În plus, vom căuta să împărtășim rezultatele dezvoltării și lecțiile învățate în China, nu numai în China, ci și la nivel global.”, spune Tatsuro Ueda, CEO al Toyota China.