Tesla încearcă să finanțeze din nou producția Model 3, cu bani de la clienții care au rezervat deja mașina, pentru suma de 1.000 de dolari (sau euro). Compania cere acum alți 2.500 de euro, iar cei care confirmă, nu mai pot anula rezervarea.
Elon Musk a găsit o nouă metodă de a strânge banii atât de necesari pentru finanțarea producției, bani care lipsesc, în primul rând pentru că uzina din SUA nu reușește să producă la ritmul la care s-a angajat. Tesla a considerat că principala sursă potențială de bani este dată de clienții care au făcut deja o rezervare pentru Model 3.
Rezervarea a fost însă în condiții neangajante: plata unei sume de 1.000 de dolari sau de euro, în funcție de țara de origine a clientului, sumă ce poate fi returnată la cerere. Acum, clienții au primit o invitație de confirmare a rezervării, contra unei sume de 2.500 de dolari, după cum scrie CNBC. În momentul în care se face confirmarea, contractul devine obligatoriu, adică se transformă în comandă fermă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cei care plătesc au trei zile să ceară returnarea, după care orice anulare duce la pierderea sumei totale de 3.500 de dolari. În ciuda plății suplimentare și a confirmării, clienții nu primesc nici acum o dată certă de livrare pentru mașina lor. În emailurile trimise clienților se precizează doar că mașina ar putea fi livrată „în următoarele 2 - 4 luni”.
Reprezentanții Tesla au confirmat deja procedura de confirmare a comenzilor, care include și configurarea mașinii.
În prezent sunt circa 400.000 de rezervări, care au generat 400 milioane de dolari cash pentru companie. Noua campanie de colectare ar putea genera însă mult mai puțin, deoarce analiștii estimează că nu toți clienții care au făcut rezervări sunt dispuși că plătească suma suplimentară înainte de a avea certitudinea livrărilor la timp. În plus, Tesla nu a livrat nic măcar un model entry level, promovat la momentul lansării Model 3 cu prețul de 35.000 de dolari. În schimb, clienții au la dispoziție doar versiuni care costă de la 50.000 de dolari în sus.
Toate lumea așteaptă acum ca în a doua jumătate a anului Tesla să poată produce Model 3 la ritmul la care s-a angajat Elon Musk, cel de 5.000 de unități pe săptămână, ritm care ar putea echilibra, într-o oarecare măsură, finanțele companiei.