Autoritățile de reglementare a siguranței auto din SUA au declarat marți că investighează dacă 1,1 milioane de camionete Ram 1500 mai vechi ar trebui rechemate pentru probleme legate de pierderea servodirecției, transmite Reuters.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a primit 380 de rapoarte care afirmă pierderea intermitentă sau completă a asistenței servodirecției la camionete Ram 1500, modele din anii 2013-2016, inclusiv rapoarte despre trei accidente, scrie News.ro.
În martie 2016, Fiat Chrysler Automotive, cunoscut acum sub numele de Stellantis, a rechemat 440 de vehicule pentru a aborda o posibilă defecțiune a unității de servodirecție electrică.
NHTSA a spus că plângerile arată că defecțiuni similare pot apărea la vehicule în afara domeniului de aplicare a retragerii.
NHTSA deschide o investigație de rechemare ”pentru a determina dacă domeniul de aplicare al retragerii menționate mai sus este corect sau dacă ar putea exista un alt defect”.
Stellantis nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii. Multe plângeri depuse la NHTSA au descris probleme de siguranță costisitoare sau grave sau așteptări foarte lungi pentru piese de reparație.
În ianuarie, un șofer din Florida a spus că volanul unui Ram 1500 din 2013 s-a blocat și ”nu vira la stânga sau la dreapta” și a suportat un preț de peste 2.000 de dolari pentru piese.
CITEȘTE ȘI CNAIR a semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor pe Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova - PiteștiUn alt șofer conducea un Ram 1500 din 2014, cu 55 de mile pe oră, pe un drum aglomerat din California, în februarie, când volanul ”s-a defectat și a devenit imobil. Folosind o forță extraordinară, am reușit să trec camioneta prin trafic și pe marginea drumului."
O plângere depusă în martie de un șofer al unui vehicul Ram 1500 din 2015 spunea că din cauza unei defecțiuni a asistenței servodirecției, mașina ”a intrat într-un șanț care a cauzat daune minore la capătul din față al vehiculului”.