Autoritățile americane de reglementare în domeniul siguranței auto au declarat că au deschis o investigație asupra a 280.000 de vehicule Tesla Model 3 și Model Y noi, din cauza rapoartelor privind pierderea controlului direcției și a servodirecției, transmite Reuters.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a deschis o evaluare preliminară după ce a primit 12 plângeri de la proprietarii de vehicule Tesla Model 3 și Model Y din 2023, scrie News.ro.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT LIVE Laurențiu Nae, co-fondator Digital Twin, despre lansarea platformei Wisdom Of Age: Buget de 2,3 milioane euro, co-finanțat de UE. Întâi o să ne concentrăm pe domenii tehniceUn șofer de Model 3 a raportat în mai că ”direcția mașinii s-a blocat și aceasta a ieșit de pe șosea, ceea ce a dus la izbirea unui copac”.
Un șofer din Alpharetta, Georgia, a raportat în iunie că o Tesla Model Y de două săptămâni ieșea dintr-un centru comercial când ”deodată volanul nu a virat. A fost greu și am văzut alerta. A fost foarte aproape să intre pe partea opusă a traficului și cumva a reușit să traverseze drumul în interiorul centrului comercial.”
Tesla nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Acesta este primul pas al unei investigații oficiale pentru a determina dacă problema prezintă un risc nerezonabil pentru siguranță.
NHTSA ar trebui să actualizeze investigația la o analiză de inginerie înainte de a putea solicita o rechemare.
O altă plângere recentă spunea că o Tesla Model Y care avea mai puțin de 30 de zile a fost pornită în aprilie și ”roata a tras puternic spre dreapta și a făcut o bufnitură”, iar ecranul a avertizat ”Steering Assist Reduced” și a afișat un cod de eroare.
CITEȘTE ȘI Atos, prezent și în România, negociază vânzarea diviziei Tech Foundations către miliardarul ceh Daniel Kretinsky, care deține Europa FMȘoferul a spus că servodirecția a fost dezactivată și a spus NHTSA că se simte nesigur să conducă și a adăugat: ”Tesla mi-a mutat vizita de service din 2 mai până pe 25 mai din cauza lipsei de piese. Ei au confirmat că aceasta este o problemă cunoscută recent și au remarcat că ar putea fi înlocuită caseta de direcție în întregime.”
Un șofer din Honolulu a spus la o săptămână după ce a cumpărat o Tesla că volanul a început să se blocheze aleatoriu și a spus că ”a avut loc de șase ori la date diferite înainte de a putea să-l aducem la departamentul de service Tesla”.
Șoferul a spus că mașina ”rămâne în prezent la Tesla pentru următoarele 3 săptămâni, în timp ce așteptăm o nouă casetă de direcție”.