Grupul auto Stellantis, format din fuziunea PSA – FCA, a înregistrat o creștere de aproape 10 procente în primul semestru al acestui an, ca urmare a revenirii producției și livrărilor din criza de semiconductori, dar volumul rămâne la un nivel modest comparativ cu performanețele anterioare fuziunii.
Stellantis a vândut în primele șase luni ale anului 3,2 milioane de vehicule, cu 9,6% mai multe decât în 2022, când compania s-a confruntat cu probleme severe de producție cauzate de criza de componente. Anul 2022 rămâne în acest fel cel mai slab din istoria companiei, atât după fuziune, cât și dinainte de aceasta, când mărcile erau separate. Pe piața din Europa, cea mai importantă a grupului, vânzările au atins un nivel de 1,44 milioane de unități, cu 5,3% peste cele din anul anterior.
Fiat a rămas cea mai vândută marcă a grupului Stellantis, chiar dacă are una dintre cele mai reduse game de modele din Europa în segmentul de volum. În total, brandul italian a vândut 645.000 de vehicule, cu 10% mai multe decât în primul semestru al lui 2022, profitând de avantajul distribuției geografice, atât în Europa, cât și în America de Sud și Turcia, având în acest fel peste 50% din vânzări generate de piețele non-europene. Piețele din Brazilia, Italia și Turcia au fost de altfel cele pe care Fiat a fost lider de piață, cu o cotă de piață între 12,8% în Italia și 22% în Brazilia.
Pe piața din Europa, Fiat a vândut 271.800 de autovehicule, modelul Fiat Panda fiind cel mai vândut din gama producătorului italian.
Pe segmentul vehiculelor electrice, Stellantis are o poziție foarte solidă în Europa, cu nu mai puțin de 24 de modele diferite. Grupul are cote de piață consistente, cu 39% pe segmentul A, cu modelul Fiat 500, 62% pe segmentul B, cu modelele Peugeot e-208 și Opel Corsa, și 53% pe segmentul B-SUV, cu Peugeot e-2008 sau Citroen e-C4. Grupul este lider pe vânzările de mașini electrice în Franța, Italia și Portugalia.
Pe segmentul de vehicule comerciale, pe care îl domină în Europa, Stellantis a vândut 292.900 de autovehicule, cu 5,3% mai multe decât în 2022 și o cotă de peste 30%. Și pe acest segment, vânzările de modele electrice au condus compania pe prima poziție în mai multe țări europene.
Marca Maserati, care are un statut aparte în cadrul grupului, a vândut 15.000 de automobile, cu 50% mai multe decât un an înainte, și a obținut venituri majorate cu 30%, la 1,3 miliarde euro, cu un profit operațional de 121 milioane, dublu față de 2022.
Stellantis a raportat venituri de 98,3 miliarde euro în primul semestru al anului, cu un profit operațional de 13,6 miliarde euro, în creștere cu aproape 30% față de anul trecut.