O decizie a administrației Trump de a sancționa compania chineză Xiaomi, la începutul lui 2021, a fost catalizatorul hotărârii companiei de a construi prima sa mașină electrică, a declarat directorul general Lei Jun, citat de Reuters.
Cel mai bine cunoscută pentru smartphone-urile și electrocasnicele sale, Xiaomi a intrat anul acesta pe piața aglomerată de vehicule electrice din China, ca parte a strategiei sale de diversificare a portofoliului de produse, scrie News.ro.
Vorbind la un eveniment anual la Beijing, vineri, Lei a spus că Xiaomi a început să ia în considerare realizarea unui vehicul electric după ceea ce el a numit ”un accident”, un anunț din ultimele zile ale administrației Trump care a plasat compania chineză pe o listă de sancțiuni din SUA.
"Am primit un telefon de la un prieten care spunea că am fost sancționați. A fost ca un impuls din senin", a spus Lei, care a adăugat că Xiaomi a convocat o ședință de urgență a consiliului de administrație în acea zi, care a început lupta pentru a dezvolta o mașină electrică.
”Dacă nu ar fi fost impactul uriaș al sancțiunilor neașteptate ale SUA, nu am fi pătruns neașteptat în industria complexă de automobile”, a spus Lei, care și-a dezvoltat o celebritate în China pentru prezentări de produse, transmise în direct.
Evenimentul de vineri, la care Lei a detaliat încercarea Xiaomi de a lansa un EV care să atragă cumpărătorii de la Tesla și mărci de lux consacrate precum BMW, Audi și Mercedes, a fost transmis la peste 1,5 milioane de oameni, pe platforma chineză de socializare WeChat.
Xiaomi a contestat sancțiunile din 2021 în instanța federală și a câștigat o anulare a acțiunii care ar fi restricționat investițiile americane, în luna mai a acelui an. Până atunci, Lei a spus că a lansat dezvoltarea a ceea ce a devenit SU7, un vehicul electric sportiv, asemănător Porsche, al cărui preț începe de la sub 30.000 de dolari.