Toyota a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul ianuarie - martie și întreg anul fiscal 2019 - 2020, cu o scădere de 3,2% a profitului operațional, pe fondul scăderii vânzărilor pe cele mai multe piețe ale lumii.
Vânzările Toyota s-au ridicat la 10,46 milioane de unități, în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie, o scădere ușoară, cu 146.000 de vehicule în comparație cu anul anterior. Pe piețele din Europa, Japonia și America de Sud, vânzările au crescut, în timp ce în America de Nord și Asia au scăzut.
Veniturile Toyota s-au ridicat la 29.929 miliarde yeni (circa 260 miliarde euro), o scădere de 2 miliarde euro față de anul anterior. Profitul operațional pe întreg anul a fost de 2.442 miliarde yeni, cu o marjă de 8,2%, aproape identic cu cel din 2019. Rezultatul net al exercițiului financiar a fost de 2.076 miliarde yeni (circa 18 miliarde euro), cu o marjă de 6,9%.
CITEȘTE ȘI Italienii care își cumpără o bicicletă nouă vor primi 500 de euro de la GuvernÎn trimestrul patru, profitul operațional al Toyota a cunoscut o scădere abruptă, de 28%, din cauza impactului crizei coronavirus, iar profitul net de 86%, ca urmare a închiderii fabricilor la nivel global.
Vânzările de vehicule au scăzut cu 11 procente, la 2,32 milioane de unități, în perioada ianuarie - martie.
Compania a anunțat că primele estimări pentru anul fiscal care a început arată o scădere masivă a profitului operațional cu 80% și o scădere a veniturilor de aproape 20%. Vânzările de autovehicule sunt anticipate la un nivel de 8,9 milioane de vehicule, cu 15% mai mic decât în anul anterior.