Producătorul auto francez Renault va dezvolta o mare parte din mașina sa electrică Twingo, cu preț sub 20.000 de euro, în China. Acest lucru face parte din efortul producătorului de a aduce mai repede pe piață vehicule electrice accesibile, potrivit unor persoane familiare cu situația, scrie Bloomberg.
Constructorul auto francez intenționează să se asocieze cu o companie chineză pentru mașina de oraș alimentată cu baterii, care va fi vândută începând cu 2026, au declarat persoanele, care au cerut să nu fie identificate deoarece planurile nu sunt publice, arată G4Media.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Dezvoltarea mașinii va fi făcută cu un partener chinez pentru a ne îmbunătăți timpul de dezvoltare și costurile”, a declarat un purtător de cuvânt al Renault într-un comunicat. „Stilul și ingineria avansată” vor fi realizate în Franța.
Constructorii auto din Europa sunt presați să își actualizeze gamele de produse, în condițiile în care creșterea economică lentă și scăderea subvențiilor apasă asupra cererii de vehicule electrice. Între timp, mărcile chinezești se extind în regiune cu modele mai ieftine. BYD intenționează să ofere hatchback-ul său Seagull încă de anul viitor la un preț sub 20.000 de euro.
Mișcarea Renault de a se asocia cu un omolog chinez este, de asemenea, menită să învețe compania cum să se miște mai repede în ceea ce privește dezvoltarea de vehicule electrice, au declarat persoanele menționate. Aceasta nu are legătură cu decizia Volkswagen de a dezvolta o mașină electrică ieftină pe cont propriu în loc de un potențial parteneriat cu Ampere, unitatea de software și vehicule electrice a Renault, au spus aceștia.
Stellantis plănuiește să ofere mașini electrice dezvoltate în comun cu Leapmotor din China în nouă țări europene, între care și România, începând cu luna septembrie.
CITEȘTE ȘI FOTO Transfăgărășanul va fi redeschis curând circulației. „Suntem pe ultima sută de metri. Mult a fost, puțin a rămas!”. Anterior, zăpadă de 4 metri - VIDEOLa începutul anului viitor, va introduce o versiune mai ieftină a modelului Citroën ë-C3.
Directorul general al Renault, Luca de Meo, a dezvăluit planurile pentru Twingo electric la sfârșitul anului trecut. Vehiculul va fi asamblat în Europa, posibil în Slovenia, a declarat de Meo în timpul adunării acționarilor companiei din această lună.
Publicitate electorală
Proiectul Twingo va fi condus de Ampere, a precizat Renault în declarația sa, adăugând că dezvoltarea vehiculului „avansează rapid”.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Volkswagen va dezvolta o mașină electrică low-cost, pentru a concura cu rivalii din China. Discuțiile cu Renault au eșuatProducătorii vest-europeni se bazează din ce în ce mai mult pe inginerii din țările cu costuri mai mici pentru a reduce cheltuielile. Deși ingineria din China nu este neapărat mai ieftină, este locul de unde provine în prezent cea mai mare parte a descoperirilor tehnologice în domeniul vehiculelor electrice, a declarat una dintre persoane.
Recent a fost relatat că Renault începe lucrările de inginerie la o versiune mai accesibilă a modelului său electric Twingo, producția urmând să demareze în doi ani în Slovenia, pe fondul intensificării concurenței din partea rivalilor din China.
Principalii producători mondiali de vehicule electrice (EV) sunt din China și ei se extind rapid pe piața europeană, punând presiune pe firme ca Renault să-și reducă costurile și să accelereze lansarea noilor modele pe piață. Producătorii chinezi de vehicule electrice au redus perioada de dezvoltare pentru noile vehicule la o medie de 2,5 ani, aproximativ jumătate din cât au nevoie în mod obișnuit companiile auto.
CITEȘTE ȘI FOTO CFR Călători lansează curse directe spre Istanbul, prin Varna și Sofia„Conceptul de înghețare” pentru noul model electric Twingo al Renault, în care este validat și stabilit conturul vehiculului, a avut loc săptămâna trecută, susțin sursele.
Acestea au anunțat că Ampere, divizia de vehicule electrice a Renault, începe acum alegerea furnizorilor, crearea prototipurilor și stabilirea nivelului producției.
Renault lucrează la reducerea perioadei de dezvoltare, de la o medie de cinci ani. Compania a dezvoltat modelul electric Megane în patru ani și modelul electric R5 în trei ani.
CITEȘTE ȘI VIDEO Demonstrație de forță a italienilor pe Autostrada Sibiu - Pitești - Au adus peste 1.000 muncitori care lucrează zi-noaptePentru a accelera lansarea Twingo, inginerii vor reduce numărul de componente cu 20%, folosind mai multe componente generice, declara luna trecută Gilles Le Borgne, șeful departamentului de tehnologie de la at Renault, pentru publicația Les Echos.
O altă sursă, care știe de planurile Renault de a produce în masă noul Twingo în 2026, a declarat că modelul va fi asamblat la uzina Novo Mesto din Slovenia, unde este acum produsă actuala mașină electrică Twingo ZE, mai scrie Reuters.
Oficialii Renault nu au dorit să comenteze informația.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Piața auto, la minimul ultimelor 12 luni: scădere abruptă a înmatriculărilorPeste patru milioane de Twingo, atât cu combustie internă cât și versiuni electrice, au fost vândute în ultimii 30 de ani.
Companiile auto europene vor să producă vehicule electrice mai mici, pe care să le vândă la un preț de sub 20.000 euro, pentru a concura cu brandurile din China, cum ar fi BYD.
Renault este în negocieri preliminare cu Volkswagen pentru a împărți producția noului său Twingo.
CITEȘTE ȘI FOTO Reacția Lidl după ce au fost găsite produse cu salmonella„Este ceva clasic să împarți platformele sau uzinele pentru a menține costurile la un nivel redus. Și vrem să mergem mai departe, obiectivul este să ne procurăm totul din Europa, la prețuri competitive”, a afirmat recent directorul general Luca de Meo. Acesta a estimat că Renault ar putea să se lipsească de un partener, dar a subliniat că o colaborare „ajută la îmbunătățirea unui proiect, ajută la umplerea unei uzine”. În plus, „imaginați-vă importanța de a vedea industria europeană reunită în jurul unui proiect”, după modelul Airbus în aeronautică, a menționat Luca de Meo.