Renault și Nissan au anunțat că sunt pregătite să demareze noi investiții în India pentru a dezvolta și produce noi automobile. Intenția fusese anunțată încă de la semnarea noului Acord al Alianței Renault Nissan, prin care cele două și-au reechilibrat pachetele de acțiuni deținute reciproc.
Partenerii Renault și Nissan din alianța care le poartă numele vor investi 700 de milioane de dolari pentru dezvoltarea de noi automobile dedicate pieței din India, dar investițiile nu vor viza deocamdată și automobile electrice, pentru că nu sunt favorabile condițiile pieței și reglementările în vigoare din India.
Noile modele ce vor fi dezvoltate vor fi produse pe platforma CMF-B, care va beneficia de o nouă generație, caroseriile vizate urmând să fie cele de SUV, atât de cerute de publicul din toată lumea, având cinci și șapte locuri. Descrierea seamănă foarte mult cu cea a modelelor Dacia Duster și Bigster, care ar putea avea versiuni locale, inclusiv sub brandul Nissan. Japonezii au lansat în urmă cu doar câteva zile noua generație Kicks, care are sub caroserie platforma Duster.
Țintele anunțate de șefii celor două companii sunt mai puțin ambițioase față de anunțul anterior, când făceau referire la șase modele, dar între ele erau incluse și două vehicule electrice.
Activitățile de cercetare, dezvoltare și producție din China se vor desfășura în zona Chennai, unde există o unitate de producție în care ambele companii sunt proprietari, dar și un centru tehnic, în care se desfășoară activități R&D.
Activitățile din India ale celor două companii se vor intensifica și individual, în special pe segmentul A, în care Renult are deja mai multe modele, iar Nissan vrea să-și extindă propria gamă folosind platforma pentru propriile versiuni.
India este a treia cea mai mare piață auto din lume, după China și SUA, dar specificul pieței este constrâns de legislația locală și de puterea de cumpărare redusă a populației. Maruti Suzuki domină clar piața indiană, cu aproape jumătate din vânzări, iar Mahindra, Hyundai și Tata au de asemenea cote importante de piață, lăsând pentru mărcile occidentale o felie foarte mică din piață pe care să și-o împartă. Mașinile din India sunt majoritatea foarte mici, pentru a beneficia de taxe reduse.
CITEȘTE ȘI Ford pregătește un nou model de SUV hibrid, în EuropaRenault și Nissan nu au nici pe departe o poziție bună în India, având vânzări în scădere față de anul anterior și o cotă de piață de 4 și, respectiv, 2%. Renault vinde pe această piață trei modele, Kwid, Kiger și Tribe, toate mașini de clasă A, cu lungime de sub 4 metri, în timp ce Nissan vinde Magnite, un model derivat din Kiger de la Renault. Prețul unui Kiger este de sub 7000 de euro, în timp ce Kwid, mașina care a stat la baza modelului Dacia Spring se vinde cu numai 5.200 de euro.