PSA Group a reușit să revină pe creștere în trimestrul al treilea al acestui an, cu un avans de 1,2%, însă numai pe sectorul auto. Vânzările au înregistrat scăderi pe toate regiunile, cu excepția Orientului Mijlociu + Africa și Eurasiei.
Cifra de afaceri a PSA Group s-a ridicat la aproape 12 miliarde euro în trimestrul al treilea al acestui an, fiind cu 1,2% mai mare decât cea înregistrată în perioada similară a anului trecut. Din cauza unei scăderi de 7,4% a diviziei de componente, Faurecia, pe întreg grupul rezultatul a fost aproape similar (-0,8%), cu 15,45 miliarde euro venituri.
În total, PSA a vândut în trimestrul al treilea 588.576 autovehicule, cu 12,7% mai puține (-86.000 de unități, comparativ cu iulie – septembrie 2019).
Cifrele pe regiuni arată scăderi pe aproape toate piețele, așa cum sunt ele împărțite în cadrul companiei. Cel mai mare declin a fost în China, 68%, cu numai 8.827 unități vândute, comparativ cu 27.469, în trimestrul 3 din 2019, urmată de America de Sud (-23,5%, 25.299 unități) și Europa, cea mai mare piață a grupului, unde scăderea a fost de 12,9%, însă volumul pierdut este de departe cel mai mare: 495.581 unități, cu peste 73.000 vehicule în minus.
Pe mărci, DS are cea mai mare scădere în trimestrul 3, 28,7%, însă are cea mai maică pondere în volumul grupului. Opel, cu 150.933 unități, a pierdut 22,3% din clienți, iar Citroen, cu 164.524 unități, a avut un declin de 16,4%. Cea mai importantă marcă, Peugeot, a vândut 264.932 unități, cu doar 2,6% mai puține decât anul trecut.
După nouă luni, compania rămâne cu o pierdere mare, 37,1%, la un volum vândut de 1,62 milioane vehicule (inclusiv CKD), cu aproape un milion mai puține decât în urmă cu un an. Opel are cel mai mare declin, 45,3%, cu 417.051 unități vândute, celelalte mărci având însă și ele scăderi de peste 30 de procente.
Veniturile grupului pe întreg intervalul, ianuarie – septembrie, s-a redus drastic cu 25%, la 40,5 miliarde euro, de la 54 miliarde euro în urmă cu un an. Din total, divizia Automotive a realizat venituri de 31,5 miliarde (-25%).
Reprezentanții PSA subliniază succesul produselor electrice ale grupului, în special al modelelor Peugeot 208 și 2008, Opel Corsa, toate trei cu versiuni full-electric, dar și a lui Citroen C5 Aircross cu motorizare PHEV.
PSA transmite că obiectivul principal al grupului rămâne neschimbat, o marjă operațională medie de peste 4,5% pentru divizia Auto, pentru perioada 2019 – 2020, pe o piață care este estimată să aducă un declin de 25% în Europa, 30% în America Latină, 20% în Rusia și 10% în China.
Grupul francez PSA urmează să fuzioneze cu compania italo-americană Fiat Chrysler Automobiles, la începutul anului viitor, dacă tranzacția va primi aprobarea Comisiei Europene.