Producătorii auto germani BMW și Daimler sunt supuși unor presiuni tot mai mari de a-și diversifica producția de SUV-uri în afara Statelor Unite, ca urmare a tensiunilor comerciale în creștere dintre SUA și China, transmite Reuters.
Propunerile Beijingului de aplicare a unei taxe de 25% pe exporturile fabricilor auto din SUA vor afecta aproape 270.000 de vehicule, în valoare de 11 miliarde de dolari, dintre care vehiculele producătorilor germani reprezintă 7 miliarde de dolari, scrie News.ro
”Aceasta este o taxă suportată de sudul german, nu de SUA. O taxă suplimentară de 25% pentru automobile ar reprezenta un impact negativ de 1,73 de miliarde de dolari direcționat către sudul german de către China”, au apreciat analiști ai firmei Evercore ISI.
BMW, cel mai mare exportator de vehicule din SUA, în funcție de valoare, are cea mai mare fabrică a sa în Spartanburg, Carolina de Nord, și va suporta un impact de 965 de milioane de dolari, în timp ce tarifele Chinei vor reperezenta un impact de 765 de milioane de dolari pentru Daimler, estimează Evercore ISI.
BMW fabrică la Spartanburg SUV-urile X3, X4, X5, X6 and X7, iar disputa comercială va amplifa presiunea de a transfera producția unor vehicule cu vânzări mari, cum este X5, în afara Statelor Unite, a declarat o sursă de rang înalt din cadrul grupului german.
Transferarea producției la o altă fabrică va costa la rândul ei milioane de euro, implementarea va dura luni de zile, iar decizia va fi luată ținând cont de factorii pe termen lung, a declarat luna trecută Peter Schwarzenbauer, membru în consiliul de administrație al BMW.
Aproximativ 18% din totalul vehiculelor BMW vândute anul trecut pe cea mai mare piață auto din lume au fost exportate de la Spartanburg, și anume 100.203 de automobile, iar compania a avertizat că escaladarea conflictului comercial ”ar fi dăunătoare pentru toți acționarii”.
China a avertizat că va dubla tariful la 50% pentru toate automobilele importate și alte bunuri fabricate în SUA, pentru a riposta la tarifele propuse de Trump pentru produse ca vehicule și componente auto.
Daimler, compania mamă a Mercedes-Benz, a refuzat să ofere date exacte referitoare la exporturile sale din SUA în China.
”Nu facem speculații legate de negocierile în curs. Monitorizăm îndeaproape situația”.
Între alte companii care vor fi afectate se află Tesla, care livrează conform estimărilor 15.000 de automobile pe an în China, și Ford.