Președintele Asociației Aeroporturilor din Româna, David Ciceo, consideră că transportul aerian a fost discriminat comparativ cu alte tipuri de transport, precum cel rutier sau feroviar și spune că operatorii din domeniu solicită credite garantate de stat pentru a putea acoperi pierderile înregistrate în perioada crizei sanitare. El argumentează că aeroportul din Cluj, al cărui manager este, are pierderi, în luna mai a acestui an, de 97% față de aceeași perioadă a anului trecut.
„Un motiv pentru care solicităm reluarea zborurilor este că este o discriminare faptul că celelalte moduri de transport la care s-a acceptat de la 1 iunie ridicarea restricțiilor” a afirmat David Ciceo sâmbătă, într-o intervenție la Digi 24.
El a adăugat că standardul privind respectarea măsurilor sanitare pe aeroporturi și în transportul aerian este mai ridicat comparativ cu transportul rutier și feroviar.
Acesta a arătat că pierderile înregistrate de domeniul transportului aerian sunt „uriașe”, iar revenirea va fi foarte dificilă și de durată.
El a dat ca exemplu faptul că aeroportul din Cluj, al cărui manager este, are pierderi, în luna mai a acestui an, de 97% față de aceeași perioadă a anului trecut.
”Reluarea, să știți că va fi foarte grea pentru toate aeroporturile din România având în vedere că gradul de încărcare este scăzut. (...) Va fi o reluare treptată, punctual, pentru aeroportul Cluj considerăm că în decembrie 2020 vom avea doar 20-25% față de decembrie 2019.probabil aeroportul Henri Coandă, Otopeni, fiind capitală, va avea o revenire mai rapidă, dar pentru aeroporturile regionale din România, putem vorbi de relansare doar anul viitor” a mai afirmat președintele Asociației Aeroporturilor.
David Ciceo a mai arătat că reprezentanții aeroporturilor au solicitat întâlniri cu reprezentanții Guvernului și solicită credite garantate de stat „pentru întreaga aviație civilă” a cărei situație este una „dificilă” în prezent.
Ciceo a arătat că foarte mulți români ajung în țară după ce iau avionul până pe aeroporturi din Budapesta, Sofia sau Belgrad, după care iau microbuze până în țară.
„Riscul rămâne, pentru că tot ajung în țară și de asemenea considerăm că ne fac concurență incorectă cele trei aeroporturi, Budapesta, Belgrad, Sofia, considerăm că au furat startul și este un mare dezavantaj nu numai pentru aeroporturile din România, dar și pentru aviația civilă în general” a mai declarat David Ciceo.