Constructorul de automobile sport de lux Porsche, deținut de grupul VW, a reușit să-și mențină un nivel extrem de ridicat al marjei de profit operațional, după nouă luni, cu o creștere de aproape 80% a profitului operațional.
Porsche, una dintre cele mai profitabile divizii a grupului VW, a obținut venituri în acest an de 21 miliarde euro (peste 23 miliarde incluzând serviciile financiare), o creștere de 20% față de anul trecut, care a adus și o creștere substanțială a profitului operațional la 3,4 miliarde euro, respectiv 3,6 miliarde euro cu tot cu serviciile financiare (+78,4%). Marja profitului operațional a ajuns astfel la 15,5%, o creștere de peste 5 puncte procentuale față de rezultatul din 2020, din perioada similară.
Rezultatele vin ca urmare a creșterii volumelor vândute la 217.198, cu 13,4% mai multe decât cele puțin peste 191.000 înregistrate în anul pandemiei, 2020, când Porsche a fost una dintre puținele mărci care au înregistrat evoluții bune ale vânzărilor.
„Putem fi mândri de performanța noastră, dar trebuie să acționăm în forță și în al patrulea trimestru”, spune Lutz Meschke, vicepreședinte al Comitetului executiv și membru al Comitetului executiv pentru finanțe și IT la Porsche AG. „Am obținut un rezultat bun în vremuri dificile. Acest lucru se datorează parțial mașinilor noastre emblematice, cum ar fi 911 și Taycan, care atrag oameni din întreaga lume. Dar, de asemenea, am înăsprit și mai mult managementul nostru deja strict al costurilor.”
Constructorul nu a publicat cifre pentru trimestrul al treilea, însă precizează că, dacă nu ar fi existat criza cipurilor ar fi putut vinde și mai multe mașini, deoarece comenzile sunt la un nivel ridicat. Compania spune doar că „veniturile din vânzări și randamentul vânzărilor au fost sub nivelurile puternice din lunile precedente”, în perioada iulie – septembrie.
Unul dintre cele mai vândute modele ale mărcii este Taycan, primul vehicul electric al companiei, care a înregistrat 28.640 unități livrate.
„Taycan este un model extrem de inovator și foarte popular în rândul clienților noștri. Trecerea noastră timpurie la o strategie de mobilitate electrică dă roade”, spune Oliver Blume, președintele Comitetului executiv al Porsche AG.
Estimările pentru finalul anului sunt rezervate. „Al patrulea trimestru va fi o provocare. Vom depune toate eforturile pentru a finaliza cât mai multe vehicule, în ciuda deficitului de semiconductori, pentru a obține un alt rezultat bun pe final de an.” Lutz Meschke spune că își menține obiectivele de rentabilitate, respectiv 15% marjă. „Împreună, facem tot ce putem pentru a ne asigura că atingem această performanță, în ciuda tuturor provocărilor de-a lungul anului per ansamblu.”