Producătorul de automobile sport Porsche și-a extins canalul de vânzări online în alte opt țări din Europa, după ce site-ul din Germania, lansat în 2019, s-a dovedit a fi unul de succes.
Clienții Porsche din 9 țări europene își pot cumpăra în acest moment mașinile preferate direct de pe site-ul companiei, cu ajutorul unui computer. Porsche și-a deschis primul magazin online în 2019, acesta fiind dedicat clienților din Germania. Succesul de care s-a bucurat i-a determinat pe șefii companiei să extindă acest sistem de vânzări, care acum 10 ani părea o idee SF. Potrivit informațiilor transmise de Porsche, opt țări din Europa au în acest moment site-uri dedicate pentru marca din Stuttgart: Spania, Portugalia, Elveția, Italia, Franța, Polonia, Slovenia și Estonia. De asemenea, este în dezvoltarea site-ul pentru Marea Britanie. Sistemul permite achiziția completă a unui vehicul, cu condiții speciale specifice fiecărei țări.
„Cifrele de vânzări și feedback-ul pozitiv de la clienți și dealeri sunt dovada că am construit drumul corect pentru vânzările digitale de mașini în viitor, cu strategia noastră de vânzări online. Vom continua pe aceeași cale în 2021, prin lansarea vânzărilor online în alte țări”, a declarat Barbara Frenkel, vicepreședinte pentru vânzări în Europa în cadrul Porsche. După cum precizează cei de la Porsche, vânzările vor avea loc pe cât posibil online, până în punctul în care se face livrarea mașinii direct clientului. Asta înseamnă că, în funcție de piață, există anumite proceduri care ar putea necesita prezența clientului fizic, în showroom, înainte de livrare.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Tesla deschide prima reprezentanță în România și lansează angajăriConstructorul german subliniază că dealerii din cele nouă țări în care acum se pot cumpăra mașinile direct online oferă livrarea tuturor vehiculelor pe platforma online, urmând ca în viitor să fie incluse la vânzare și alte produse și servicii.
Analizele făcute de Porsche pe sistemele online lansate arată unele tendințe interesante. În Italia, de exemplu, 40% din cumpărătorii online sunt clienți noi pentru Porsche. Aici, în această țară, interesul este foarte mare pentru modelele rulate, cel mai vândut fiind celebrul 911.
Începând din această toamnă, Porsche a lansat sistemul de vânzări online și în China, prin intermediul aplicației WeChat.
Sistemul de vânzări online pentru automobile are unele obstacole birocratice, care au fost rezolvate, pe anumite piețe, de constructori, prin trimiterea actelor către client, pentru semnare, odată cu livrarea automobilului la domiciliu.