Porsche a vândut peste 173.000 mașini în primele nouă luni; în septembrie, livrările au crescut cu o treime, la 20.475 unități

Porsche a vândut peste 173.000 mașini în primele nouă luni; în septembrie, livrările au crescut cu o treime, la 20.475 unități
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 9 oct 2015

Vânzările producătorului german de mașini de lux Porsche, parte a grupului Volkswagen, au avansat cu 28% la 173.085 unități după primele nouă luni, susținute de creșteri de două cifre în toate regiunile unde compania este prezentă, inclusiv în America și Europa.

În ianuarie-septembrie anul trecut, vânzările globale de automobile Porsche s-au situat la 135.642 unități, se arată într-un comunicat al constructorului german.

Urmărește-ne și pe Google News

Pe regiuni, cererea pentru mașini Porsche a crescut în primele nouă luni cu 36% în China, la 44.240 unități, în timp ce vânzările din Europa au urcat cu 34%, la 58.150 unități. În SUA, vânzările Porsche au crescut cu 11% în ianuarie-septembrie, la 39.300 unități, echivalentul a peste 80% din totalul mașinilor vândute în America de Nord, de 47.230 unități (o creștere de 13% față de 2014).

Scandalul emisiilor poluante în care este implicat grupul Volkswagen nu a afectat performanța Porsche la nivelul lunii septembrie. Divizia de mașini sport a raportat o creștere a vânzărilor de 29% la nivel global, la 20.475 unități, de la 15.828 unități în luna similară a anului trecut.

În Europa, livrările Porsche au avansat cu 51% în septembrie, de la 4.645 unități la 7.005 unități, în timp ce pe piața din SUA compania a înregistrat o creștere de 23%, la 4.424 unități.

Cel mai bine vândut model la nivel mondial a fost 911, cu livrări de puțin sub 25.000 unități după primele nouă luni, potrivit comunicatului.

"Porsche 911 este cea mai bine vândută mașină sport din lume și este cel mai de succes model al companiei în Germania, unde a înregistrat o creștere de 21% față de anul trecut, la 5.301 unități", a spus Bernhard Maier, membru al Consiliului Executiv pentru Vânzări și Marketing al Porsche.

Scandalul Volkswagen a izbucnit pe data de 3 septembrie, după ce Agenția pentru Protecția Mediului din SUA a acuzat grupul german că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA.

Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa. Dezvăluirile grupului german au condus la demisia directorului general al Volkswagen, Martin Winterkorn, care a fost înlocuit de fostul șef al Porsche, Matthias Muller.

viewscnt
Afla mai multe despre
porsche
vanzari
scandal
volkswagen
vw
emisii