Polestar riscă să fie delistată

Polestar riscă să fie delistată
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 ian 2024

Acțiunile mărcii Polestar pe bursa NASDAQ au scăzut în ultimii trei ani susținut, iar în 2023 tendința a fost una constantă, fără semne că ar putea să existe vreun motiv care să o oprească. Analiștii susțin că singura soluție ar fi scoaterea companiei de pe piața bursieră.

Polestar, o marcă suedeză de automobile deținută de gigantul Geely și de Volvo, cu fabrici în China și SUA, la care se adaugă liniile de producție din Coreea de Sud, ale Renault, preluate de Geely, unde urmează să intre în producție cel mai noi model al mărcii, a intrat într-un puternic con de umbră pe piața de capital din SUA, unde este listată pe piața secundară NASDAQ.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO - ANUNȚ la Autostrada Moldovei: Marcăm astăzi un alt moment important! Noi lucrări lansate cu peste 1 miliard lei CITEȘTE ȘI FOTO - ANUNȚ la Autostrada Moldovei: Marcăm astăzi un alt moment important! Noi lucrări lansate cu peste 1 miliard lei

În ultimele 12 luni, declinul prețului a fost de peste 80%, iar de la vârful din 2021, scăderea este de aproape 90%, având în vedere că prețul unei acțiuni a ajuns la puțin peste 2 dolari în acest moment. Acțiunile Polestar au fost listate la aproximativ 9,8 dolari în mai 2021 și au cunoscut o ascensiune rapidă în primele șase luni de tranzacționare, după care au schimbat direcția, radical.

Motivul ar putea fi dat de explozia de modele ale rivalilor din China, atât de la BYD cât și de la celelalte mărci nou apărute, care par a fi preocupate mult mai mult de performanțele noilor modele electrice lansate, în contrast cu ritmul destul de lent al lansărilor de la Polestar, suprapus peste prețurile de lux și lipsa unei rețele de dealeri la nivel global.

Polestar s-a născut ca o linie sport a mărcii Volvo, fiind separată de aceasta în era Geely, care a simțit oportunitatea de a lansa o marcă separată, cu modele exclusiv electrice. După primul model, Polestar 1, care avea un motor hibrid, următoarele două, Polestar 2, lansat în 2020, și Polestar 2, lansat anul trecut, au venit pe piață cu motorizări exclusiv electrice, însă interesul pieței s-a diminuat de la un an la altul pe măsură ce alte mărci din China au reușit să atragă atenția cu tehnologia lor, în timp ce Volvo a continuat să canibalizeze oferta Polestar cu mașini de o calitate similară, cum a fost cazul lui EX90, cea mai sofisticată mașină Volvo, care are aceeași platformă SPA cu Polestar 3, dar un preț mult mai mic: 36.590 de euro, față de 88.600 de euro, cât este prețul de intrare în gamă pentru Polestar 3.

România a atins un nou record de producție de mașini la Mioveni și Craiova CITEȘTE ȘI România a atins un nou record de producție de mașini la Mioveni și Craiova

La sfârșitul acestei luni, Polestar pregătește lansarea celui de-al patrulea model al mărcii, care va fi fabricat în Busan, în uzina Renault Samsung, în care Geely a devenit partener.

Polestar este o marcă ce a introdus pe piață conceptul de închiriere, în locul achiziției, însă între timp a abordat și sistemul clasic de cumpărare cu banii jos. Compania a produs primele modele în China, în uzina pe care Volvo o deține în această țară, ulterior reușind să investească într-o nouă uzină în SUA.

Geely și Volvo dețin împreună 88% din Polestar și 93% din drepturile de vot ale companiei, fiind nevoiți să finanțeze în mai multe rânduri investițiile mărcii.

viewscnt
Afla mai multe despre
polestar
actiuni polestar
volvo
geely